۰ نفر

در معاملات امروز رقم خورد

رشد اندک سهام آسیایی پیش از انتشار داده‌های کلیدی چین

۲۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷
کد خبر: 366012
رشد اندک سهام آسیایی پیش از انتشار داده‌های کلیدی چین

سهام آسیایی در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار داده‌های مهم تجاری و بانکی چین هستند، پس از بارها نوسان محدود مثبت و منفی، اندکی رشد کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر،  روز جمعه، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار داده‌های مهم تجاری و بانکی چین هستند، سهام آسیایی پس از بارها نوسان محدود مثبت و منفی، اندکی رشد کردند. این در حالی است که نگرانی‌ها از جنگ تجاری آمریکا و چین در مقابل خوش‌بینی‌هایی قرار گرفته که احتمال کاهش نرخ بهره فدرال‌رزرو، در بازارهای جهانی به وجود آورده است.

در ساعات پایانی امروز، جمعه، چین داده‌های تجارت ماه ژوئن خود را منتشر خواهد کرد و تحلیل‌گران انتظار دارند با کند شدن تقاضای جهانی و افزایش شدید تعرفه‌های واردات آمریکا، صادرات چین به شدت کاهش یافته باشد.

همچنین قرار است امروز چین آمار وام‌های بانکی خود را هم منتشر کند و روز دوشنبه هم داده‌های مربوط به رشد اقتصادی سه ماهه دوم این کشور اعلام خواهد شد.

انتظار می‌رود که دومین اقتصاد بزرگ جهان با کندترین رشد خود در ۲۷ سال گذشته روبرو شود که این امیدها برای افزایش مشوق‌های دولتی برای جلوگیری از کندترشدن اقتصاد را افزایش می‌دهد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن پس از نوسانات پی در پی ۰.۱ درصد رشد کرد.

نیکی ژاپن ۰.۱۵ درصد بالا آمد.

کامپوزیت شانگهای ۰.۴۶ درصد رشد کرد و شاخص شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی ۳۰۰ هم ۰.۷ درصد به ارزش خود افزود. در بازار هنگ‌کنگ، شاخص هانگ‌سنگ ۰.۵۰ درصد رشد کرد.

کوسپی کره‌جنوبی ۰.۱۷ درصد رشد کرد، در حالی که ای‌اس‌اکس استرالیا با ۰.۱۶ درصد افت مواجه شد.

در بازار ارز، شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان ۰.۰۸ درصد افت کرد و به ۹۶.۹۷۰ واحد رسید. نرخ برابری دلار با ین ژاپن، ۰.۰۵ درصد پایین آمد و به ۱۰۸.۴۳ رسید.