۰ نفر

رویترز به نقل از یک منبع مطلع:

انگلیس به دنبال افزایش تنش با ایران نیست

۲۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۳
کد خبر: 366004
 انگلیس به دنبال افزایش تنش با ایران نیست

یک منبع امنیتی انگلیس می‎گوید از آنجا که دنبال تشدید تنش با ایران نیستیم؛ قصدی برای اسکورت همه کشتی‎های تجاری که در نزدیکی آب‌های این کشور تردد می‎کنند؛ نداریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، یک منبع امنیتی انگلیس با کوتاه آمدن از مواضع ضد ایرانی دولت لندن، مدعی شد که قصدی مبنی بر اسکورت همه کشتی‎های تجاری این کشور که در تنگه هرمز تردد می‎کنند؛ وجود ندارد.

وی در این باره افزود: لندن در دفاع از منافع دریایی که در خلیج فارس دارد؛ قاطعانه عمل می‎کند اما قصدی برای تشدید تنش با ایران وجود ندارد.

گفتنی است انگلیس روز گذشته هشدار دریایی برای کشتی‎هایی که با پرچم این کشور در تنگه هرمز تردد می‌کنند را به بالاترین سطح که رقم ۳ است؛ افزایش داد.

این اقدام در پی رشته تحریکات آمریکا و انگلیس که از یک هفته پیش و با توقیف نفتکش ایرانی «گریس ۱» در جبل‎الطارق آغاز شد؛ قابل ارزیابی است.

روز گذشته نیز در راستای نا امن نشان دادن هرمز که اصلی‎ترین آبراه انتقال انرژی خاورمیانه است، منابع آمریکایی مدعی تلاش قایق‌های تندرو ایران برای توقیف یک نفتکش انگلیسی شدند.

از سوی دیگر، آمریکا برای آنکه سناریوی جدید خود را کامل کند؛ از طرحی برای تشکیل ائتلاف دریایی با هدف اسکورت نفتکش‎ها و کشتی‎های تجاری شناور در خلیج فارس خبر داد.