۰ نفر

عقب‌نشینی آمریکا از تحریم ظریف

۲۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۵
کد خبر: 365998
عقب‌نشینی آمریکا از تحریم ظریف

مقام‌های آمریکا بر خلاف ادعاهای سابق خود اکنون اعلام کرده‌اند فعلا قصد تحریم محمد جواد ظریف،وزیر امور خارجه ایران را ندارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا سوم تیر (۲۴ ژوئن) اعلام کرده بود که آقای ظریف را در فهرست تحریمی‌ها قرار خواهد داد. اکنون اما دو منبع آگاه به رویترز گفته‌اند که دولت آمریکا فعلا چنین تصمیمی ندارد.  دو منبعی که از تصمیم واشنگتن به عدم تحریم محمد جواد ظریف گفته اند به دلیل یا دلایل خاصی که ممکن است پشت این تصمیم آمریکا باشد اشاره‌ای نکرده اند.

ظریف چندی پیش در مصاحبه با روزنامه نیویورک‌تایمز در پاسخ به این سوال که مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از احتمال قرار دادن او در فهرست تحریم‌ها سخن گفته‌اند، گفت: «هر کس که من را می‌شناسد می‌داند که من یا خانواده‌ام ملکی در خارج از ایران نداریم. من شخصاً حتی حساب بانکی هم در خارج از ایران ندارم. ایران کل زندگی و تنها تعهد من است. بنابراین، من هیچ مشکل شخصی با تحریم‌های احتمالی ندارم.»

انتظار می‌رود که ظریف هفته آینده در نشستی در سطح وزیران در سازمان ملل شرکت کند که این نشست درباره اهداف توسعه بلند مدت و معطوف بر مسائلی از جمله درگیری، قحطی، برابری جنسیتی و تغییرات آب‌وهوایی تا سال ۲۰۳۰ خواهد بود.

آمریکا به همین منظور ملزم خواهد بود تا به ظریف ویزا بدهد و این نشانه دیگری است که واشنگتن فعلاً تحریم‌ها را به تعویق می‌اندازد.