۰ نفر

«روز استقلال»، برای آمریکا بیش از 5میلیون دلار آب خورد

۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۴
کد خبر: 365896
«روز استقلال»، برای آمریکا بیش از 5میلیون دلار آب خورد

یک شبکه آمریکایی گزارش کرد که مراسم روز استقلال آمریکا که اخیراً جنجال‌برانگیز شده، بیش از پنج میلیون دلار هزینه داشته است.

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، به دنبال جنجال‌ها درباره هزینه‌های هنگفت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای مراسم چهارم ژوئیه (13 تیرماه) «روز استقلال»، شبکه «ای بی سی نیوز» گزارش کرد که مراسم روز استقلال، برای «واشنگتن دی سی» و دولت فدرال بیش از پنج میلیون دلار آب خورده است.

این شبکه آمریکایی بر اساس نامه وزارت کشور آمریکا گزارش کرد، این هزینه شامل بودجه 2.45 میلیون دلاری نیز می‌شود که وزارت کشور و سرویس پارک ملی آمریکا صرف هزینه‌هایی چون سنگربندی موقت، خدمات پزشکی، کارکنانی که برای مراسم تخصیص داده شده بودند و همچنین امور لجستیکی کردند.

منطقه کلمبیا و وزارت دفاع آمریکا نیز گزارش کردند که مراسم و هزینه‌های امنیتی به ترتیب 1.7 میلیون دلار و 1.2 میلیون دلار و در مجموع 3.35 میلیون دلار بوده است.

به دنبال جنجال‌ها بر سر هزینه‌های هنگفت مراسم روز استقلال آمریکا، سه سناتور دموکرات آمریکا چندی پیش از دیوان محاسبات آمریکا درخواست کردند تا در خصوص هزینه‌هایی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای مراسم چهارم ژوئیه (13 تیرماه) روز «استقلال آمریکا» تخصیص داده است، تحقیقاتی صورت دهد.

 این سه سناتور دموکرات در نامه خود به دیوان محاسبات آمریکا اعلام کردند: «کنگره به طور خاص بودجه‌ای را برای پوشش هزینه‌های مراسم گسترده چهارم ژوئیه رئیس‌جمهور تخصیص نداده است... و نگرانیم که منابع محدود فدرال از جمله استفاده از پرسنل، تجهیزات و هواپیماهای نظامی و همچنین دیگر بودجه‌های که برای امور دیگر تخصیص داده شده و  هزینه بازدیدکنندگان که برای بهبود پارک‌های ملی پرداخت شده است، برای سازماندهی و برگزاری مراسماتی که بودجه‌ای برای آن تعیین نشده است، مورد استفاده قرار گیرد».

علی‌رغم موجی از انتقادات از هزینه‌های هنگفتی که برای روز استقلال آمریکا تخصیص داده شده است، ترامپ روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد در ژوئیه سال آینده نیز مراسم استقلال آمریکا را برگزار کند.