۰ نفر

آمریکا 3نفر را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد

۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۵۴
کد خبر: 365560
آمریکا 3نفر را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا 3 نفر را در ارتباط با حزب‌الله لبنان به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد که 2 نفر از آنها از اعضای پارلمان لبنان هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا 3 نفر را در ارتباط با حزب‌الله لبنان در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا «امین شری»، «محمد رعد» و «وفیق صفا» را به لیست تحریم‌های اصطلاحا ضد تروریستی خود اضافه کرده است. امین شری و محمد رعد دو عضو پارلمان لبنان هستند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد که این سه نفر، از جایگاه خود برای تسهیل دستورالعمل حزب‌الله و ایران استفاده می‌کردند و از جامعه بین‌الملل خواست تا هر دو بخش نظامی و سیاسی حزب‌الله را در لیست تروریستی قرار دهند.

آمریکا همچنین از دولت لبنان خواست تا ارتباط خود با اعضای حزب‌الله که در لیست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند قطع کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اوایل اردیبهشت ماه نیز 2 شخص و 3 نهاد وابسته به حزب‌الله لبنان را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده بود.

آمریکا همچنین در اردبیبهشت ماه در راستای اقدامات خود ضد حزب‌الله لبنان پاداش 10 میلیون دلاری  برای ارائه اطلاعات درباره 3 عضو حزب‌الله لبنان در نظر گرفته بود.

آمریکا از سال 1997 میلادی، حزب‌الله لبنان را در لیست سازمان‌های تروریستی خود قرار داده است.

رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا در ماه‌های گذشته در تلاش برای محدود کردن فعالیت‌های حزب‌الله لبنان، کشورهای اروپایی را نیز برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده‌اند. از سوی دیگر واشنگتن در این ماه‌ها در تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان، چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.