۰ نفر

هشدار وزیر دولت انگلیس نسبت به فروپاشی این کشور

۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۸:۰۵
کد خبر: 364935
هشدار وزیر دولت انگلیس نسبت به فروپاشی این کشور

یکی از وزیران کابینه انگلیس نسبت به تجزیه و فروپاشی این کشور در صورت خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا هشدار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر،  «دیوید ماندل»، وزیر امور اسکاتلند دولت انگلیس درباره خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا هشدار داد.

به گفته دیوید ماندل، خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا به تحریک جناح‌های راست افراطی و تجزیه انگلیس منجر خواهد شد.

ماندل همچنین ضمن انتقاد از رویکرد «بوریس جانسون»، نامزد نخست وزیری انگلیس برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، اعلام کرد: اسکاتلند سر وزیری دارد که اولین اولویت حقیقی او جدایی از انگلیس است. بنابراین از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا به عنوان یک مشکل استقبال می‌کند.

وزیر امور اسکاتلند دولت انگلیس افزود: خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا نه تنها به اقتصاد آسیب می‌زند بلکه منجر به تحریک جناح‌های ملی‌گرا می‌شود که ادعا می‌کنند انگلیس حسی به اسکاتلند ندارد. بنابراین نخست وزیر جدید با مشکلات قابل توجهی رو به رو است و باید اتحاد انگلیس را در اولویت کارهای خود قرار گیرد.

با گذشت سه سال از برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت، چگونگی اجرای این همه پرسی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و «ترزا می»، نخست وزیر فعلی این کشور نیز با اعلام شکست برای عملی کردن وعده خروج از اتحادیه اروپا از مقام خود استعفا داده است.

حال بوریس جانسون، نامزد اصلی جانشینی ترزا می و رهبری حزب محافظه‌کار وعده داده است در صورت انتخاب شدن به عنوان نخست وزیر انگلیس، خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را عملی خواهد کرد. موضوعی که با مخالفت‌ها و نگرانی‌های شدیدی در لندن و در اتحادیه اروپا روبروست و پیش از این نیز اسکاتلندی‌ها ضمن مخالفت با این تصمیم از برگزاری همه پرسی جدایی از انگلیس در صورت خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا خبر داده بودند.