۰ نفر

هدف ترامپ از سفر به کره جنوبی چیست؟

۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۵
کد خبر: 363190
هدف ترامپ از سفر به کره جنوبی چیست؟

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که به منظور شرکت در اجلاس سران گروه 20 به ژاپن سفر کرده بود دقایقی پیش به منظور دیداری دو روزه وارد سئول پایتخت کره جنوبی شد.

به گزارش یونهاپ، انتظار می‌رود در این دیدار دو روزه، "مون جائه این" رئیس جمهوری کره جنوبی در مورد راه‌های از سرگیری مذاکرات دو جانبه آمریکا و کره شمالی، با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بحث و گفت و گو کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، یکی از برنامه‌های ترامپ در سفر به کره جنوبی بازدید از «منطقه غیر نظامی» موسوم به "دی ام زد" واقع در مرز دو کره است، این سفر دومین سفر ترامپ به کره جنوبی است او اولین بار در نوامبر سال ۲۰۱۷ به این کشور سفر کرد ترامپ سعی کرد در طول این سفر نیز به منطقه غیر نظامی میان دو کره برود، اما اوضاع سنگین جوی هلیکوپتر وی را مجبور کرد که به عقب برگردد.

رئیس جمهوری آمریکا امروز صبح در ژاپن توئیت کرد مایل است در سفرش به کره جنوبی، در مرز بین دو کره، حتی اگر برای فقط دو دقیقه هم که باشد با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ملاقات کند.

ترامپ در توئیت خود نوشت که" اگر کیم این توئیت او را ببیند و بتواند بیاید مایل است با او در منطقه غیر نظامی شده فقط برای دست دادن و خوش وبش کردن ملاقات کند."

ترامپ قبل از ملاقات با محمد بن سلمان، ولیعد عربستان سعودی در حاشیه اجلاس سران کشورهای گروه بیست به خبرنگاران گفت که روابط خوبی با کیم دارد.

او گفت نمی‌داند آیا کیم در حال حاضر در کره شمالی است یا خیر، اما اگر او در کشور است یک دیدار دو دقیقه‌ای خواهیم داشت، این تنها این کاری است که می‌توانیم بکنیم اما همین هم خوب است.

رسانه‌های دولتی کره شمالی ساعتی بعد از انتشار این پیام ترامپ گزارش کردند دولت کیم جونگ اون، این دعوت را یک «پیشنهاد بسیار جالب» می‌داند اما چنین ایده‌ای را نمی‌پذیرد.

کره شمالی در روزهای اخیر در میان درخواست‌ها برای برگزاری سومین نشست ترامپ-کیم برای بحث درباره امحای برنامه اتمی کره شمالی، به شدت از واشنگتن منتقد است.

با این حال هنوز معلوم نیست که ایا کیم درخواست ترامپ را برای حضور در مرز دو کره می‌پذیرد یا نه، ترامپ چنانچه از مرز دو کره بگذرد نخستین رئیس جمهوری آمریکا است که این کار را کرده است.

دیدار با سربازان آمریکایی مستقر در کره جنوبی از دیگر برنامه‌های ترامپ در سفر به این کشور است.