۰ نفر

تمایل ترامپ برای سفر به مرز دو کُره

۸ تیر ۱۳۹۸، ۸:۴۰
کد خبر: 363114
تمایل ترامپ برای سفر به مرز دو کُره

رئیس جمهور آمریکا که ژاپن را به مقصد کره‌جنوبی ترک خواهد کرد خبر داد که آماده دیدار و احوال پرسی با رهبر کره شمالی در منطقه مرزی میان دو کره است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه در پیامی در توئیتر نوشت: پس از دیدارهای بسیار مهم از جمله دیدار با رئیس جمهور چین، ژاپن را به مقصد کره جنوبی( با رئیس جمهور مون) ترک خواهم کرد.

ترامپ در ادامه این پیام توئیتری ابراز امیدواری کرد که در مرز میان کره‌شمالی و کره‌جنوبی که منطقه خلع سلاح است، بتواند «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی را ببیند و دستانش را تکان داده و با وی احوالپرسی کند.

این پیام توئیتری در حالی منتشر می‌شود که دولت پیونگ‌یانگ یکشنبه گذشته اعلام کرده بود که رهبر کره شمالی نامه‌ای از سوی  رئیس‌جمهور آمریکا دریافت کرده است.

از سوی دیگر ترامپ نیز در ماه ژوئن گفته بود که نامه‌ای «بسیار گرم و صمیمانه» از سوی کیم دریافت کرده و احتمال دارد دیدار سوم با او را در آینده نزدیک برگزار کند.

سران آمریکا و کره شمالی تا کنون دو بار با یکدیگر دیدار و بر سر مسائلی مانند خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره و رفع تحریم‌های واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ مذاکره کرده‌اند. بعد از اینکه کیم جونگ اون در دیدار اول با وعده آمریکا برای تعلیق تحریم‌ها، اجرای برخی اقدامات هسته‌ای‌زدایی را پذیرفت، دیدار دوم اما به دلیل بدعهدی ترامپ و زیر پا گذاشتن قول رفع تحریم‌ها به شکست انجامید.