۰ نفر

بوریس جانسون: تهران عامل همه بدبختی‌هاست

۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۰۶
کد خبر: 363037
بوریس جانسون: تهران عامل همه بدبختی‌هاست

نامزد پست نخست‌وزیری انگلیس در یک جلسه پرسش و پاسخ در مقابل نمایندگان حزب محافظه‌کار، از مواضع رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران حمایت کرد. بوریس جانسون در پاسخ به سوالی درباره ایران، از آنچه که مواضع عقلانی ترامپ درباره ایران خوانده تمجید کرد و مدعی شدکه تهران عامل همه بدبختیها است. وی اضافه کرد: ما باید در برابر ایران و حکومت این کشور خیلی هوشیار باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «بوریس جانسون» و «جرمی هانت» دو نامزد نهایی برای تصدی پست نخست وزیری انگلیس در جلسه پرسش و پاسخی در مقابل نمایندگان حزب محافظه کار این کشور حضور یافتند.

بوریس جانسون در پاسخ به سوالی درباره ایران، از آنچه که مواضع عقلانی ترامپ درباره ایران خوانده تمجید کرد و مدعی شدکه تهران عامل همه بدبختیها است.

وی اضافه کرد: ما باید در برابر ایران و حکومت این کشور خیلی هوشیار باشیم.

جانسون درباره برگزیت نیز قول داد که لندن در 31 اکتبر سال جاری از اتحادیه اروپا خواهد شد اما از اظهار نظر درباره رای پارلمان برای جلوگیری از تصویب توافق برگزیت طفره رفت.

جانسون پیش از این نیز حمایت خود را از سیاستهای ترامپ در بسیاری از موضوعات اعلام کرده بود. این اقدامات پاسخی به علاقه ترامپ به او و حمایت از رهبری جانسون برای حزب محافظه کار است.

به گزارش بی بی سی، رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از سفر اخیرش به لندن، در اقدامی غیر معمول از بوریس جانسون، وزیر امور خارجه سابق برای عهده‌دار شدن رهبری حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیری بریتانیا حمایت کرد.

به گزارش یورو نیوز، بوریس جانسون و جرمی هانت، وزیر خارجه کنونی انگلیس، دو نامزد اصلی جانشینی ترزا می هستند. انتخاب جانشین رهبر حزب محافظه کار بریتانیا و جانشین ترزا می دو هفته پیش با هفت نامزد آغاز شد. ۳۳۰ نماینده محافظه کار پارلمان در این مدت برای انتخاب رهبر حزب رای دادند. همواره جانسون با اختلاف از رقبا در صدر رای ها قرارمی گرفت.