۰ نفر

دعوت پوتین از ترامپ برای سفر به روسیه

۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۳۲
کد خبر: 363008
دعوت پوتین از ترامپ برای سفر به روسیه

دستیار رئیس جمهوری روسیه در حاشیه نشست گروه جی 20 اعلام کرد که رئیس جمهوری روسیه از دونالد ترامپ دعوت کرده است با سفر به کشورش در جشن 75 سالگی پیروزی بر آلمان نازی در مسکو شرکت کند و واکنش ترامپ نیز به این پیشنهاد مثبت بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، یوری اوشاکف امروز جمعه در گفت وگو با کانال ۲۴ تلویزیون دولتی روسیه با بیان این مطلب اضافه کرد: ما از رئیس جمهور ایالات متحده دعوت کردیم که برای سالگرد ۷۵ سالگی پیروزی در جنگ بزرگ میهنی (پیروزی شوروی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم) که ۹ مه سال آینده (اردیبهشت ماه سال آینده) برگزار می شود به ما بپیوندد.

وی گفت: رئیس جمهور آمریکا نظر مثبتی به پیشنهاد ما داشت.

یادآور می شود که ترامپ از زمانی که در آمریکا به قدرت رسید، به روسیه سفر نکرده است هر چند که او پیشتر به عنوان تاجر از روسیه دیدن کرده است.

پیش از ترامپ نیز، باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای شرکت در جشن ۷۰ سالگی روز پیروزی به مسکو دعوت شد اما او از سفر به روسیه خودداری کرد.

روس‌ها هر سال در ماه مه نزدیک به ۱۰ روز تعطیلات رسمی دارند که دومین تعطیلات بزرگ سالیانه آنها پس از جشن سال نو به حساب می آید با این تفاوت که این تعطیلات همزمان با فصل بهار آغاز می شود.

در میانه این تعطیلات روز ۹ مه قرار دارد که از نظر روس‌ها، تاریخ پایان جنگ جهانی دوم و پیروزی قاطع شوروی بر آلمان نازی است.

در واقع جنگ در اروپا به طور رسمی در روز هشت ماه می در ساعت ۲۳ به وقت آلمان پایان یافت، اما به علت اختلاف ساعت میان مسکو و برلین، این جشن در روسیه روز ۹ می برگزار می شود.
امسال جشن هفتاد و چهارمین سالروز پیروزی بدون حضور مهمانان خارجی عالیرتبه برگزار شد و روس ها اعلام کردند که به دلیل رند نبودن سالگرد پیروزی از مقامات دیگر کشورها برای حضور در این جشن دعوت نکرده اند.
جشن ˈروز پیروزیˈ بزرگترین جشن ملی روسیه محسوب می شود و از سال ۲۰۰۸ با نمایش پیشرفته ترین جنگ افزارها و تسلیحات ارتش اعم از موشک های قاره پیما و نفربرهای زرهی و مجموعه های پدافند موشکی همراه است.
دولت روسیه از روز جشن پیروزی برای نمایش توانمندی دفاعی و سطح آمادگی نیروهای مسلح این کشور و نیز توانایی صنایع دفاعی روسیه برای ساخت تسلیحات و ادوات نظامی پیشرفته استفاده می کند.