۰ نفر

کلید خوردن جنگ قدرت در تل‌آویو

۶ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۵۲
کد خبر: 362886
کلید خوردن جنگ قدرت در تل‌آویو

ایهود باراک نخست وزیر و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی با حمله شدید به بنیامین نتانیاهو گفته است باید نظام نتانیاهو را سرنگون کرد، این اظهارات از آغاز جنگ جدید بر سر قدرت میان سردمداران رژیم اشغالگر قدس حکایت می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تینسم، ایهود باراک نخست وزیر و  وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه  پنجم تیر از تشکیل حزب جدید به ریاست خود خبر داد. باراک در یک کنفرانس مطبوعاتی در تل آویو گفت اکنون زمان بی طرفی نیست، باید نظام نتانیاهو را سرنگون کرد. وی افزود من نتانیاهو را بیش از پنجاه سال است که می‌شناسم، من رقیب سیاسی او بودم و در  انتخابات بر او پیروز شدم، او به پایان راه خود رسیده و شرکایش در ائتلاف و فراکسیون متبوعش(حزب لیکود) این را می‌ دانند، متاسفانه آنها فلج و مختل شده‌اند.

باراک خطاب به نتانیاهو هم گفت زمان و فرصت تو به عنوان یک رهبر سیاسی به پایان رسیده و ممکن است به شکل بدی هم به پایان برسد. وی افزود ما کور نیستیم، انتخابات اخیر فقط به این خاطر زودهنگام برگزار شده بود تا تدابیر قانونی علیه نتانیاهو را مختل کند و زودهنگام برگزار شدن آن به این خاطر بود تا قانون مصونیت(برای نتانیاهو) تصویب شود، ولی نتانیاهو در این زمینه شکست خورد.

رهبر سابق حزب کار رژیم صهیونیستی درباره وارد شدن این رژیم به حالتی از هرج و مرج هم هشدار داد.

روزنامه عبری هاآرتص به نقل از باراک به احتمال ائتلافش با دیگر گروه‌های سیاسی در رژیم صهیونیستی اشاره کرد. بر اساس این گزارش، باراک گفته است ما پایه و اساسی برای روابط سیاسی جدید از طیف‌های مختلف جامعه تشکیل خواهیم داد و این روندی برای متحد کردن گروه‌ها و نیروها با تکیه بر شجاعت و تصمیم گیری خواهد بود.

باراک همچنین خطاب به رهبران حزب موسوم به آبی-سفید( با عنوان عبری کاحول لاوان) گفت برادرانم در نیروهای مسلح، بنی(گانتس)، بوجی(موشه یعلون) و گابی(اشکنازی) و دوست عزیزم،‌ یائیر لاپید، نبرد ما، نبرد با نتانیاهو و شیوه اوست، صدها هزار رای دهنده شجاع همانند ما در احزاب دیگر هستند که این نکته را درک می کنند که در سال ها و ماه ها و هفته های اخیر، تمام خطوط قرمز زیر پا گذاشته شده است.

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعای خود اعضای حزبش را هم معرفی کرد که از جمله آنها می توان به سرتیپ یائیر گولان و یفعات بیطون اشاره کرد که در انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی در فهرست اورلی لیوی آپکسیس عضو سابق کنست و کوپی ریختر رئیس سابق جنبش موسوم به راه ما شرکت کرده بودند.

واکنش‌ها به باراک و حزب وی

کانال بیستم تلویزیون رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات باراک اعلام کرد بازگشت ایهود باراک به صحنه سیاسی اسرائیل، توفان حساسی را در تمام بخش های سیاسی به وجود آورده است، در جناح چپگراها این نگرانی به وجود آمده که باراک، آرای اردوگاه چپگراها را متفرق و پراکنده می کند و قدرت حزب آبی-سفید(به ریاست بنی گانتس) را هم تضعیف می کند و به حزب میرتز و حزب کار اجازه می دهد برای پیروزی با هم رقابت کنند.

از سوی دیگر حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اظهارات ایهود باراک واکنش نشان داد و اعلا کرد ما در چگونگی تقسیم کرسی‌های چپگراها میان ایهود باراک و لاپید و گانتس دخالت نمی کنیم.

آییلت شاکید وزیر سابق قضایی رژیم صهیونیستی هم در این باره گفت ایهود باراک معتقد است که رای دهندگان اسرائیلی دوره شکست خورده و خونین ریاست وی را که انتفاضه دوم(فلسطین) را برای ما به ارمغان آورد و درگیری‌های اکتبر و عقب‌نشینی یکجانبه ارمغان آن بود، فراموش کرده‌اند.

الی کوهین وزیر اقتصاد کابینه نتانیاهو از حزب کولانو با تایید اظهارات شاکید اظهار داشت ایهود باراک که بدترین و شکست خورده  ترین نخست وزیر اسرائیل بوده، اکنون تلاش می کند به ما بگوید که اداره  اسرائیل چگونه باید باشد و این اوج سخیف بودن است.

اوفر اکونیس وزیر علوم نتانیاهو از حزب لیکود هم با حمله به باراک گفت باراک شکست خورده ترین نخست وزیر تاریخ اسرائیل است،‌او متعهد شده بود که قدس و منطقه قدیمی اش را به یاسر عرفات تسیلم کند و در مقابل ما شدیدترین انتفاضه را دریافت کردیم، بازگشت باراک فقط ضربه ای به چپگرایان اسرائیلی است.