۰ نفر

سکان یک کشور عربی دیگر نیز به دست نظامیان افتاد

۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۳۹
کد خبر: 362159
سکان یک کشور عربی دیگر نیز به دست نظامیان افتاد

کمیته مرکزی انتخابات موریتانی رسما پیروزی «محمد ولد الغزوانی» وزیر دفاع سابق و دست راستی «محمد ولد عبدالعزیز» رئیس‌جمهور فعلی را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کمیته مرکزی انتخابات موریتانی اعلام کرد که ولد الغزوانی با کسب 52.01 درصد آرا، پیروز انتخابات شد.

ولد بلال رئیس کمیته مذکور در یک کنفرانس خبری با اعلام این خبر گفت که این انتخابات پیروزی برای ملت موریتانی و تقویت دموکراسی در کشور است.

وی تأکید کرد که این کمیته انتخابات شفافی را برگزار کرد که باب انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در کشور را گشود.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، میزان مشارکت در این انتخابات ۶۶/۶۲ درصد اعلام شده است.

چهار نفر از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری موریتانی روز یکشنبه(دیروز) پس از آنکه الغزوانی پیروزی خود در انتخابات را اعلام، با نتایج این انتخابات مخالفت کردند.

بیرام ولد اعبید، سیدی محمد ولد بوبکر، محمد ولد مولود و کان حامدینو اعلام کردند که این انتخابات بیانگر خواسته مردم نیست و با نتایج آن مخالف هستند.

الغزوانی(۶۲ ساله) وزیر دفاع سابق و از نزدیکان محمد ولد عبدالعزیز است. وی در کارنامه خود تصدی مناصب نظامی از جمله ریاست ستاد مشترک ارتش در سال ۲۰۰۹ و فرماندهی کل ارتش در سال ۲۰۱۳ را دارد.

عبدالعزیز پیش از برگزاری انتخابات در سخنانی گفته بود که پیروزی یکی از پنج رقیب ولد الغزوانی در انتخابات، می‌تواند کشور را به عقب بازگرداند.