۰ نفر

روایت نیویورک‌تایمز از علت انصراف ترامپ از اقدام نظامی علیه ایران

۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۵
کد خبر: 361544
روایت نیویورک‌تایمز از علت انصراف ترامپ از اقدام نظامی علیه ایران

یکی از مقامات آمریکا گفت ترامپ به دلیل تردید داشتن از روایت مقامات دولت خود درباره محل ساقط شدن پهپاد جاسوسی این کشور، از اقدام نظامی علیه تهران صرفنظر کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،‌ یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا در خصوص صرف‌نظر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از اقدام نظامی علیه ایران تصریح کرد که وی درباره روایت مقامات آمریکایی از ساقط شدن پهپاد جاسوسی واشنگتن در ایران تردید داشته است.

روزنامه‌آمریکایی نیویورک‌تایمز در این خصوص گزارش کرد، یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ تأکید کرده است که نگرانی‌هایی در دولت آمریکا در خصوص این مسئله وجود دارد که آیا پهپاد جاسوسی آمریکا واقعاً در لحظه ساقط شدن، حریم هوایی ایران را نقض کرده بوده است یا خیر و این یکی از تردید‌های اصلی ترامپ برای لغو حمله به ایران بوده است.

اوایل روز پنجشنبه هفته گذشته، یک فروند پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک» پس از ورود به آسمان ایران هدف سامانه پدافندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.

 بر اساس بیانیه سپاه پاسداران، این پهپاد پس از پرواز از جنوب خلیج فارس، «بر خلاف قوانین هوانوردی، کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش کرده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد» و نهایتا درون فضای سرزمینی ایران هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

مقامات آمریکایی مدعی بودند که این پهپاد جاسوسی در حریم بین‌المللی و نه حریم ایران مورد هدف قرار گرفته است.

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در توئیتر خود نوشته بود: «شب گذشته آماده شلیک به سه سایت مختلف برای تلافی بودیم که پرسیدم چند نفر کشته خواهند شد؟ پاسخ یک ژنرال این بود: "۱۵۰ نفر قربان". ده دقیقه قبل از حمله، آن را متوقف کردم، چون متناسب با ساقط کردن یک پهپاد بدون سرنشین نبود.»

با اینحال، بسیاری از تحلیل‌گران نظامی بر این باورند که اثبات توان‌مندی ایران در سرنگون ساختن چنین پهپادی معادلات نظامی را در منطقه تغییر داده است.