۰ نفر

واکنش ترامپ به ساقط شدن پهپاد متجاوز آمریکایی

۳۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۵۹
کد خبر: 361193
واکنش ترامپ به ساقط شدن پهپاد متجاوز آمریکایی

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش توییتری به ساقط شدن پهپاد متجاوز این کشور به آسمان ایران، مدعی شد که ایران «اشتباه بسیار بزرگی» مرتکب شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در اولین واکنش به ساقط شدن پهپاد متجاوز این کشور توسط سامانه پدافندی جمهوری اسلامی ایران، اقدام ایران را «اشتباه بسیار بزرگ» توصیف کرد.

وی در توییتر نوشت: «ایران اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شد.»

شبکه «سی‌ان‌ان» ساعتی پیش به نقل از یک منبع مطلع نوشت در پی ساقط شدن یک فروند پهپاد آمریکایی توسط سامانه پدافند جمهوری اسلامی ایران، مقام‌های ارشد دولت آمریکا در کاخ سفید تشکیل جلسه داده‌اند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های آمریکایی از اظهار نظر درباره محتوای این نشست خودداری کرده‌اند، اما به گفته منبع مطلع، هم «پاتریک شاناهان» سرپرست مستعفی وزارت دفاع آمریکا و «مارک اسپر» جانشین وی، در این نشست حضور دارند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در این نشست حاضر نیست. با این حال، بنا بر اعلام کاخ سفید ترامپ دو بار، یک بار دیشب و یک بار امروز صبح درباره پهپاد ساقط‌شده این کشور گزارش توجیهی دریافت کرده است.

بامداد امروز (پنج‌شنبه) یک فروند پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک» پس از ورود به آسمان ایران هدف سامانه پدافندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت. بر اساس بیانیه سپاه پاسداران، این پهپاد پس از پرواز از جنوب خلیج فارس، «بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد» و نهایتا درون فضای سرزمینی ایران هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

photo_2019-06-19_18-57-00