۰ نفر

چاووش اوغلو به اصفهان سفر می‌کند

۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۰
کد خبر: 360740
چاووش اوغلو به اصفهان سفر می‌کند

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه برای شرکت در نخستین نشست کمیسیون مشترک برنامه‌ریزی استراتژیک ایران و ترکیه آخر هفته به اصفهان سفر می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، خبرگزاری آناتولی از سفر «مولود چاووش‌ اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه به اصفهان برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برنامه‌ریزی استراتژیک ایران و ترکیه خبر داد.

براساس این گزارش، چاووش اوغلو پنجشنبه (30 خرداد/20 ژوئن) برای شرکت در اولین نشست «کمیسیون مشترک برنامه ریزی استراتژیک ایران - ترکیه» و به دعوت محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود به اصفهان سفر می‌کند. 

این نشست قرار است روز جمعه 31 خرداد ماه در اصفهان برگزار شود.

 وزرای خارجه ایران و ترکیه از ماه فروردین سال جاری تاکنون سه بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند. 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی (پنجشنبه) اول فروردین عازم ترکیه شد. به دنبال کشتار وحشیانه مسلمانان در نیوزیلند ظریف در تماس با مولود چاووش اوغلو پیشنهاد برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی را که ریاست دوره‌ای آن بر عهده ترکیه قرار دارد ارائه کرد. این نشست جمعه دوم فروردین در استانبول برگزار شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران اواخر فروردین ماه نیز در ادامه سفرش به سوریه به ترکیه هم رفت و با مقامات این کشور از جمله همتای ترکیه‌ای دیدار و درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه و به ویژه اوضاع سوریه به گفت‌وگو پرداخت.

وزرای خارجه دو کشور همچنین 11 اردیبهشت ماه سال جاری در حاشیه شانزدهمین نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا ACD با یکدیگر دیدار کردند.