۰ نفر

اتهام‌زنی دوباره آمریکا به ایران، این بار توسط تروریست‌های «سنتکام»

۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۸
کد خبر: 360191
اتهام‌زنی دوباره آمریکا به ایران، این بار توسط تروریست‌های «سنتکام»

مرکز تروریستی فرماندهی نیروهای مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) امروز یکشنبه ادعا کرده که ایران در روز حملات انجام شده به دو نفتکش در دریای عمان تلاش کرد که یک پهپاد آمریکایی را با موشک هدف قرار دهد اما ناکام ماند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارس، در حالی که اتهام‌زنی‌‍های بی سند آمریکایی‌ها به ایران در موضوع حملات روز پنجشنبه به دو نفتکش در دریای عمان ادامه دارد، امروز یکشنبه نیروهای تروریستی سنتکام مدعی تلاش نافرجام ایران برای هدف قرار دادن یک پهپاد آمریکایی در نزدیکی یکی از این نفتکش‌های آسیب دیده شده است.

به گزارش «رایان براون» خبرنگار حوزه امنیت ملی در شبکه «سی‌ان‌ان»، تروریست‌های فرماندهی کل نیروهای ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا، شرق آفریقا و آسیای مرکزی (سنتکام) علیه ایران اتهام‌زنی دوباره‌ای انجام داده است.

طبق این گزارش، سنتکام مدعی شده که یک موشک زمین به هوای ایرانی اصلاح شده مدل اس ای- ۷ ساعت ۶:۴۵ دقیقه صبح ۱۳ ژوئن(۲۳ خرداد) بر فراز خلیج عمان (دریای عمان) یک پهپاد ام کیو – ۹ آمریکایی را هدف قرار دهد تا در روند نظارت آن بر حمله (ادعایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) به نفتکش کوکوکا کوریجس(Kokuka Courageous) اختلال ایجاد کند».

روز پنجشنبه برای نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرچم جزایر مارشال که از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده بود و نفتکش کوکوکا کوریجس(Kokuka Courageous) که با پرچم پاناما از عربستان سعودی به مقصد سنگاپور محموله «متانول» بارگیری کرده بود، حمله شد و مقام‌های آمریکایی بدون ارائه هر گونه سندی مدعی شدند مسبب این حملات ایران بوده است (جزئیات بیشتر اینجا و اینجا).

بنا بر گزارش امروز یکشنبه سی‌ان‌ان، سنتکام مدعی شده که پهپاد ام کیو – 9 آمریکایی ساعت 6:20 دقیقه به وقت محلی به نفتکش (فرانت) آلتر نزدیک شده بود و آتش‌ گرفتن آن را مشاهده کرده بود. طبق این ادعا (حمله) ناکام ماند و موشک اس ای- 7 با فاصله از کنار پهپاد آمریکایی رد شد.

مقام‌های ایران تا این لحظه اظهارنظری درباره ادعای تازه تروریست‌های سنتکام نکردده‌اند اما پیش از این بارها در رد مواضع و اتهام‌زنی‌های بی سند آمریکایی‌ها از شخص رئیس‌جمهور این کشور گرفته تا وزرای خارجه و دفاع دولت او درباره دست داشتن ایران در حملات به این دو نفتکش موضعگیری کرده‌اند.