طبق نظرسنجی انجام شده در سطح جهان، در خصوص کشورهایی که بیشترین میزان تمایل را به اجاره وسایل ضروری دارند تا خرید آنها، کشور چین در جایگاه نخست این لیست قرار گرفت.

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ بر اساس آمار جهانی ارائه شده در خصوص نظرسنجی مصرف‌کننده، چین، بیش از سایر کشورهای جهان، دارای اقتصاد تسهیمی است.

در این بررسی، درصد میزان تمایل افراد در نقاط مختلف جهان، برای اجاره وسایل مورد نیاز همچون خودرو، دوچرخه، تلفن همراه و... نسبت به خرید آنها نشان داده شده است.

قابل ذکر است که بریتانیا و ایالات متحده کمترین تمایل را برای اجاره موارد مورد بررسی داشته‌اند. درصد تمایل افراد این دو کشور به اجاره دوچرخه، گوشی‌های هوشمند و تجهیزات ورزشی، تنها بین 4 تا 9 درصد بوده است. همچنین، 15 درصد از افراد این کشور ترجیح می‌دادند خودرویی را اجاره کنند تا اینکه آن را خریداری کنند. این در حالی است که به ترتیب، 67 و 73 درصد از مردم بریتانیا و ایالات متحده بیان کردند که هرگز علاقه‌ای به اجاره خودرو ندارند. این ارقام برای سایر کشورهای اروپایی و انگلیسی زبان نیز بسیار مشابه است.

گفتنی است که تنها 34 درصد از چینی‌ها، ایده اجاره وسایل را رد کردند و علاقه‌ای به آن نشان ندادند. 24 درصد از این افراد، اذعان داشتند که برای طولانی مدت، ترجیح می‌دهند خودرو و دوچرخه را اجاره کنند تا اینکه آن را بخرند.

در این میان، میزان تمایل برزیلی‌ها به اجاره خودرو، با 35 درصد، بیش از مردم سایر کشورها بود. همچنین، تقریبا نیمی از افراد این کشور اعلام کردند که هیچ تمایلی به اجاره وسایل ندارند.

در نمودار ارائه شده، میزان تمایل افراد برای اجاره وسایل ضروری تا خرید آنها، در نقاط مختلف جهان را مشاهده می‌کنید؛

اجاره وسایل ضروری زندگی، محبوب‌تر است یا خرید آن؟