۰ نفر

ترامپ با وجود ابهامات مهم در توافق با مکزیک از آن دفاع می‌کند

۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۰۱
کد خبر: 358830
ترامپ با وجود ابهامات مهم در توافق با مکزیک از آن دفاع می‌کند

ترامپ در حالی از توافق این کشور با مکزیک دفاع کرد که گذشته از انتقاداتی که به آن وارد است جزئیات آن نیز به طور رسمی اعلام نشده است.

به گزارش رویترز، ترامپ با وجود انتقاداتی که به توافق این کشور با مکزیک صورت گرفته است از آن دفاع کرد. این انتقادها حاکی از آن است که هیچ تعهد جدی جدیدی برای محدود کردن مهاجران غیرقانونی به آمریکا صورت نگرفته است. ترامپ اظهار داشته است به زودی جزئیات بیشتری اعلام خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، اینکه آیا مکزیک متعهد شده است محصولات کشاورزی بیشتری را از آمریکا خریداری کند و اینکه آیا مکزیک تعهد پیشین خود مبنی بر گسترش حفاظت از مرز جنوبی با گواتمالا را شدت بخشیده است یا خیر هنوز روشن نیست.

سناتورهای دموکرات اظهار داشتند بسیاری از وجوه این توافق مطالب جدیدی نبوده اند.

در حالی که ترامپ در روز شنبه در پیامی توییتری اعلام کرده بود که مکزیک فوراً با خریداری مقادیر زیادی از محصولات کشاورزی آمریکا موافقت کرده است ولی سفیر مکزیک در آمریکا این تعهد را تأیید نکرد.

این توافق در روز جمعه پس از سه روز گفتگو در واشنگتن در پی آن اعلام شد که ترامپ مکزیک را به افزایش ۵ درصدی تعرفه تمامی کالاهای این کشور تهدید کرد. تنها شرط صرف نظر از افزایش این تعرفه‌ها تعهد مکزیک در کمک به کاهش مهاجران غیرقانونی بود که از مرزهای جنوبی آمریکا به این کشور وارد می‌شوند.