۰ نفر

ترامپ خود و عملکرد اقتصادی دولتش را با اوباما مقایسه کرد

۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۸:۵۱
کد خبر: 358811
ترامپ خود و عملکرد اقتصادی دولتش را با اوباما مقایسه کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا با مقایسه سابقه کاری خود با باراک اوباما، از توافق جدید با مکزیک برای کاستن از تعداد مهاجران غیر قانونی دفاع کرد و مدعی شد که رقابتی در کار نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا یکشنبه در پیامی توییتری نوشت: اگر رئیس‌جمهوری اوباما به توافقی که من به آن دست یافتم رسیده بود، هم در زمینه مرز و هم اقتصاد، رسانه‌های فاسد آنها را فوق‌العاده توصیف می‌کردند و فوراً یک روز تعطیلی ملی اعلام می‌شد. با حضور من و به‌رغم سابقه درخشان اقتصادی و تمام آن کارهایی که من کرده‌ام، هیچ اعتباری در کار نیست!

ترامپ پیشتر هم با ارسال پیام‌های توییتری از نیویورک تایمز که با انتشار گزارشی نسبت به این ادعای رئیس‌جمهوری آمریکا تردید ایجاد کرده بود، انتقاد کرد. ترامپ مدعی است توافق او با مکزیک از اعمال تعرفه‌ها جلوگیری کرده و روند ورود مهاجران از مرز جنوبی ایالات متحده را خشکانده است. نیویورک تایمز این ادعا را زیر سوال برد و درباره جنبه‌هایی از این توافق گزارش داد که ماه‌ها پیش از آنکه تهدید ترامپ به اجرای تعرفه مطرح شود، روی آن توافق شده بود.

دونالد ترامپ یکشنبه با دفاع از توافقش گفت: مدت‌ها بود تلاش می‌کردیم تا به برخی از این "قوانین مرزی" دست یابیم؛ همانند دولت‌های دیگر. اما موفق نشدیم به آنها برسیم یا به صورت کامل به آنها دست پیدا کنیم، تا اینکه ما توافق با مکزیک را امضا کردیم.

او ادامه داد: مکزیک سال‌ها در امور مرزی، آن طور که ما می‌خواستیم، همکاری نمی‌کرد و اکنون من کاملاً اطمینان دارم، خصوصاً پس از گفت‌وگوی تلفنی روز گذشته با رئیس‌جمهوری مکزیک، که آنها همکاری بسیاری خواهند کرد و می‌خواهند که این کار به صورت مناسبی انجام شود.