۰ نفر

آمریکا مجوز تصاحب کرانه باختری را به اسراییل داد!

۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۸:۲۰
کد خبر: 358548
آمریکا مجوز تصاحب کرانه باختری را به اسراییل داد!

سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی از تصمیم احتمالی این رژیم برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری خبر داد و مدعی شد تحت برخی شرایط این اقدام جایز است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی در مصاحبه با نیویورک تایمز احتمال الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به این رژیم را رد نکرد.

گفتنی است بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان انتخابات پارلمانی که در ماه آوریل برگزار شد، از تمایل برای ضمیمه کردن شهرک‌های یهودی‌نشین کرانه باختری به این رژیم سخن گفته بود.

فریدمن از بیان واکنش احتمالی آمریکا به اجرای چنین وعده‌ای طفره رفت. با این حال، وی مدعی شد: تحت برخی شرایط، اسرائیل حق تصاحب برخی و البته نه همه بخش‌های کرانه باختری را دارد!

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: آمریکا مادامی که نمی‌داند منظور چه مقدار و تحت چه شرایطی است، قادر به اظهارنظر نیست. باید بدانیم چرا این کار اهمیت دارد، چرا به نفع اسرائیل و منطقه است و چرا به تشدید تنش‌ها منتهی نمی‌شود. مسائل بسیاری برای دانستن وجود دارد و قصد پیش‌داوری نداریم.

ادعاهای فریدمن درحالی بیان می‌شود که اغلب کشورها از جمله اتحادیه اروپا شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را غیرقانونی می‌دانند.

مشخص نیست سفیر آمریکا به کدام بخش از کرانه باختری اشاره داشته و آیا این مقوله در طرح موسوم به معامله قرن گنجانده شده است یا خیر.