با توجه به بررسی انجام شده در خصوص میزان فروش داروها، در حال حاضر داروهای ضد سرطان، بیشترین درآمد در بخش دارویی را به خود اختصاص داده است.

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ امروزه، فروش داروهای ضد سرطان در سراسر جهان به طور مداوم در حال افزایش است که با توجه به این مسئله، بیشترین درآمد بخش دارویی از فروش این داروها حاصل می‌شود. اگر روند فروش داروهای ضد سرطان به همین منوال ادامه پیدا کند، پیش‌بینی می‌شود این میزان فروش تا سال 2024 به دو برابر هم برسد.

گزارش اخیر منتشر شده توسط مرکز ارزیابی، روند بخش دارویی را تحلیل کرده است. طبق محاسبات انجام شده، بیشترین میزان فروش در سال 2018، با 123.8میلیارد دلار، به بخش داروهای ضد سرطان اختصاص گرفت که بیش از دو برابر فروش داروی جایگاه بعدی است. داروهای ضد دیابت، با فروش 48.5 میلیارد دلار در سال 2018، جایگاه دوم را به خود اختصاص داد. در ادامه، داروهای ضد روماتیسم، با فروش 58.1 میلیارد دلار، در رتبه بعدی قرار گرفت. قابل ذکر است که با توجه به محاسبات انجام شده، انتظار می‌رود میزان فروش داروهای ضد سرطان تا سال 2014، به 236.6 میلیارد دلار برسد.

گفتنی است که داروهای ضد سرطان بسیار گران هستند و از این رو، درآمد بالایی را در بخش دارویی به خود اختصاص داده است. هزینه مداوای هر بیمار سرطانی به طور میانگین 100هزار دلار محاسبه شده است. داروهای ضد سرطان روز به روز در حال توسعه و بهبود هستند که به دنبال آن، شاهد افزایش قیمت این داروها نیز هستیم.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب داروهایی که بیشترین فروش را در سال 2018 داشته‌اند، و همچنین پیش‌بینی میزان فروش آنها در سال 2024 را مشاهده می‌کنید؛

بیشترین درآمد داروها از کدام بخش است؟