۰ نفر

حمله ترامپ به پلوسی؛ او مایه ننگ خودش و خانواده‌اش است

۱۷ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۰۳
کد خبر: 358244
حمله ترامپ به پلوسی؛ او مایه ننگ خودش و خانواده‌اش است

رئیس‌جمهور آمریکا امروز جمعه به رئیس مجلس نمایندگان این کشور حمله کرد و گفت او مایه ننگ خودش و خانواده‌اش است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه جدال‌های لفظی چند روزه‌اش با «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز جمعه (۱۷ خرداد/۷ ژوئن) در توئیتر به وی حمله کرد. 

جدال‌های لفظی میان ترامپ و پلوسی در روزهای گذشته شدت گرفته و وارد مرحله تازه‌ای شده است. پلوسی در اظهارات منتسب به او گفته که مایل است ترامپ را به جای آنکه استیضاح شود در زندان ببیند.

ترامپ در توئیتر نوشت: «نانسی پلوسی عصبی به خاطر گفتن حرف‌هایی تا این حد سخیف، به خصوص وقتی که من با رهبران کشورهای خارجی در خارج از کشور بودم، مایه ننگ خودش و خانواده‌اش است. هیچ ادله‌ای وجود ندارد که این حرف زده شود. دموکرات‌ها و نانسی عصبی هیچ کاری در کنگره انجام نمی‌دهند، گویا قصد انجام هیچ کار دیگری هم ندارند جز اینکه تحقیق کنند ببینند چیزی از من پیدا می‌کنند یا نه. هیچ تبانی‌ای [با روسیه] در کار نبوده است.»

پیش از این گزارش شده بود «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به هم‌حزبی‌های دموکرات خود که طرفدار استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هستند گفته می‌خواهد ترامپ را به جای آنکه استیضاح شود در زندان ببیند.

پایگاه پولیتیکو روز پنجشنبه گزارش داده پلوسی این اظهارات را سه‌شنبه شب مطرح کرده، هنگامی که «جری نادلر»، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا درخواست استیضاح ترامپ را مطرح کرده است. 

طبق این گزارش، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جواب نادلر گفته است: «من نمی‌خواهم او استیضاح شود، می‌خواهم او را در زندان ببینم.» «اشلی اتینی»، سخنگوی پلوسی گفته نمی‌تواند این گزارش را تأیید کند. 

پلوسی قبلاً ترامپ را به «پرده‌پوشی» در جریان تحقیقات «رابرت مولر»، بازپرس پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم کرده، اما سخنان جدید منتسب به او سطح جدیدی از تنش میان او و رئیس‌جمهور آمریکا را به نمایش می‌گذارد. 

این قانونگذار ارشد کنگره در ماه‌های گذشته بارها با درخواست‌های برخی از نمایندگان کنگره برای کلید زدن روند استیضاح ترامپ مخالفت کرده و انجام این کار در شرایط فعلی را «خام‌دستانه» ارزیابی کرده است. او در عوض از قانونگذاران هم‌حزبی خود خواسته به تحقیقات درباره رفتارهای ترامپ ادامه دهند. 

«جری نادلر»، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) گفت هیچ حمایتی از استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا وجود ندارد. 

آغاز فرایند استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا ساده نیست و روندی پیچیده و پر پیچ و خم دارد. رئیس‌جمهور را به دلیل ارتکاب هر جرم معمولی هم نمی‌توان استیضاح کرد و طبق بند ۴ ماده ۲ قانون اساسی آمریکا این کار فقط در صورتی مجاز است که او طبق ادله متفن مرتکب  جرائم سنگینی مانند «خیانت، ارتشا و سایر تخلفات و جرائم مربوط به افراد عالی‌رتبه» شده باشد.

فرایند استیضاح از مجلس نمایندگان آغاز می‌شود و در صورتی که اکثریت قانونگذاران در این مجلس (نصف به علاوه یک) موافق استیضاح باشند، روند کار به جریان خواهد افتاد.

در ادامه، مجلس نمایندگان در صورت موافقت با استیضاح از مجلس سنا می‌خواهد دادگاه تشکیل دهد و متهم را محاکمه کند. محکومیت قطعی رئیس‌جمهور که عزل او را در پی خواهد داشت مستلزم آن است که دو سوم سناتورها به این موضوع رأی مثبت دهند و موافق آن باشند.

نمایندگان دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا می‌دانند که در مجلس سنا که اکثریت کرسی‌های آن در اختیار جمهوری‌خواهان است از آرای کافی برای عزل ترامپ برخوردار نیستند و تبرئه او در این مجلس، آن هم در آستانه آغاز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا می‌تواند خطایی فاحش باشد ک پیروزی او در این انتخابات را ضمانت می‌کند.