۰ نفر

ظهور دوباره داعش در کمربند بغداد

۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۴۵
کد خبر: 357836
ظهور دوباره داعش در کمربند بغداد

عناصر تروریستی شب گذشته و بامداد امروز سه شنبه همزمان با آغاز تعطیلات عید فطر در عراق، در یک حمله تروریستی که در ماه های اخیر کم سابقه توصیف شده است، در شمال و جنوب پایتخت عراق نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی را مورد حمله قرار دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، طبق اعلام مرکز رسانه‌ای ستاد مشترک عراق، این حمله تروریستی در منطقه «الطارمیه» در شمال بغداد منجر به قتل دو نیروی امنیتی و زخمی شدن ۴ تن دیگر و هلاکت ۳ تروریست شد.

از طرفی نیروهای الحشد الشعبی موفق شدند یک حمله تروریستی را – که مرکز رسانه‌ای الحشد الشعبی آن را بزرگ توصیف کرده است - در منطقه «جرف النصر» در جنوب بغداد خنثی کنند.

براساس اعلام مرکز رسانه‌ای ستاد مشترک عراق، عناصر تروریستی در حین عملیات تفتیش و جستجوی امنیتی در منطقه طارمیه در شمال بغداد، یک بمب را در مسیر عبور خودروی نیروهای عراق منفجر کرده و سپس از داخل یکی از نخلستان‌های اطراف به سوی نیروهای امنیتی عراق شلیک کردند.

براساس بیانیه منتشر شده این مرکز، نیروهای عراق با نقاطی که از آن شلیک می‌شد، اقدام به تقابل آتش کردند.

در این عملیات دو نیروی امنیتی کشته و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

طبق گزارش بیانیه، نیروهای امنیتی در جریان این عملیات موفق به هلاکت ۳ تروریست شدند و عملیات تفتیش و جستجوی امنیتی در منطقه همچنان ادامه دارد.

از طرفی مرکز رسانه‌ای الحشد الشعبی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است که نیروهای الحشد الشعبی بامداد امروز سه شنبه در معرض یکی از حملات بزرگ گروه تروریستی داعش در منطقه جرف النصر از توابع استان بابل در جنوب بغداد قرار گرفتند.

بیانیه اضافه کرده است که تیپ ۴۷ الحشد الشعبی - تا لحظه انتشار بیانیه - در حال مقابله با این حمله تروریستی است و تاکنون تعدادی از عناصر تروریستی داعش در این حمله به هلاکت رسیده‌اند.

وقوع این حملات در کمربند بغداد در حالی اتفاق افتاده که این منطقه در طول حدود دو سال گذشته بویژه از زمان اعلام پیروزی عراق بر داعش (آذرماه ۹۶)، شاهد امنیت نسبی بوده است.

«عبدالامیر الساعدی» کارشناس برجسته امنیتی عراق در واکنش به حملات تروریستی در شمال وجنوب بغداد گفته است که امنیت در مناطق کمربند امنیتی بغداد دستخوش اختلال نشده است.

وی در صفحه شخصی خود در تویتر اضافه کرده است که آنچه در حال حاضر جریان دارد، درگیری نیروهای امنیتی با باندهای گروه تروریستی داعش است و این امر به معنی بازگشت داعش به این مناطق نیست.

حوادث امنیتی در کمربند امنیتی بغداد به دنبال حوادث امنیتی اخیر در کرکوک و دیاله در شمال و شرق بغداد اتفاق افتاده است امری که به نوعی سبب نگرانی‌هایی در بین اهالی از احتمال بازگشت داعش به این مناطق شده است.