۰ نفر

افزایش بیکاری در بزرگترین اقتصاد اروپا

۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۴۹
کد خبر: 357315
افزایش بیکاری در بزرگترین اقتصاد اروپا

در اتفاقی کم‌سابقه و برای نخستین بار از سال ۲۰۱۳، نرخ بیکاری در آلمان افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاهش رشد اقتصادی آلمان سرانجام بر بازار کار این کشور نیز تأثیر گذاشت و نرخ بیکاری بزرگ‌ترین اقتصاد اروپایی در ماه می برای نخستین بار در شش سال گذشته افزایش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آژانس فدرال کار آلمان اعلام کرد: نرخ بیکاری این کشور تا پایان ماه می به پنج درصد رسیده است. نرخ بیکاری ماه‌های مارس و آوریل ۴.۹ درصد بود که پایین‌ترین سطح از زمان اتحاد مجدد آلمان شرقی و غربی محسوب می‌شد.

از نوامبر سال ۲۰۱۳ که نرخ بیکاری به ۶.۹ درصد رسید، روند بیکاری آلمان همواره نزولی بوده است.

دتلف شیله، مدیرعامل آژانس فدرال کار آلمان گفت: بازار کار، نخستین پیامدهای توسعه اقتصادی ضعیف‌تر را بازتاب داده است.

شمار افراد بیکار آلمانی در ماه می با ۷۰۰۰ نفر افزایش به دو میلیون و ۲۳۶ هزار نفر رسیده است و این رقم برای سه ماهه منتهی به می ۶۰ هزار نفر است.

به گفته شیله، به طرز محسوسی شاهد افت تقاضای شرکت‌ها برای استخدام نیروی جدید بوده‌ایم.

با وجود آن که مقامات برلین پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی آلمان در سال ۲۰۱۹ را به تنها ۰.۵ درصد کاهش داده‌اند، نرخ بیکاری آلمان در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی در سطح پایینی قرار دارد.

مارتین مولر، کارشناس بانک " ک اف و" گفت: توسعه اقتصادی در سه ماهه نخست امسال چندان مطلوب نبود و این مساله روی کار نیز تأثیر خودش را گذاشت.

کمترین نرخ بیکاری آلمان طی این مدت مربوط به ایالت باواریا با نرخ بیکاری ۲.۷ درصد و بادن - وورتمبرگ با ۳.۱ درصد بوده است و از سوی دیگر برمن با ۱۰ درصد و برلین با ۷.۸ درصد، بیشترین نرخ بیکاری را داشته‌اند.