۰ نفر

ریابکوف درباره نتایج سفرش به ایران توضیح داد

۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۱۲
کد خبر: 356753
ریابکوف درباره نتایج سفرش به ایران توضیح داد

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که بعد از رایزنی‌هایی که با همتای ایرانی خود در تهران داشته، به این نتیجه رسیده که ایران به تعلیق تعهدات برجامی خود ادامه می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ریابکوف توضیح داد که روسیه شکی ندارد که تهران به برداشتن گام‌های جدید در تعلیق اجرای تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای ادامه می‌دهد تا زمانی که این توافق مجددا به توازن و تعادل برسد.

وی درباره نشستی که با «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران داشت، تصریح کرد: «رایزنی‌های امروز درباره موضوعاتی بود که حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در سالگرد خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک اعلام کرد».

معاون وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در این رایزنی‌ها به برنامه تهران برای توقف تعهدات برجامی‌اش نیز اشاره‌ای شده یا نه، گفت: «این (طرح) یک الگوی دومرحله‌ای است که از سوی ایرانی‌ها تدوین شده است. در بحبوحه انفعال برای بازگرداندن تعدال و توازن به برجام، گام‌های بعدی ایران غیرقابل اجتناب خواهد بود. ما شکی در این باره نداریم».

ریابکوف پیش از این در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» ضمن رد کردن ادعای مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دست داشتن ایران در انفجارهای نفت‌کش‌های اماراتی در بندر امارات، گفته بود: «آن‌ها عملا می‌خواهند عقیده خود را به کل جهان تحمیل کنند، یا دستکم برای انجام این کار تلاش می‌کنند.»

وی پس از بازگشت از تهران در مصاحبه دیگری با نشریه «روسیسکایا گازتا» نیز خاطر نشان کرده بود واشنگتن به دنبال ارعاب ایران است و صرف صحبت از آمادگی برای گفت‌وگو، نمی‌تواند مبنای برای مذاکره باشد.