۰ نفر

استقبال ضعیف ساکنان اروپا از انتخابات پارلمانی

۶ خرداد ۱۳۹۸، ۴:۱۶
کد خبر: 355919
استقبال ضعیف ساکنان اروپا از انتخابات پارلمانی

در حالی که تنها چند ساعت به پایان زمان انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا زمان باقی مانده است، آمارها از استقبال ضعیف ساکنان قاره سبز از این انتخابات می دهد.

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه، انتخابات برای گزینش نمایندگان پارلمان اروپا که در سه روز گذشته در هفت کشور عضو اتحادیه انجام گرفت، امروز یکشنبه ٢۶ ماه مه، در ٢١ کشور دیگر و از جمله فرانسه برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، هر چند انتخابات امسال به سبب تشدید رویارویی میان «اروپاگریزان» و «اروپاباوران» برای آینده اتحادیه و کشورهای عضو آن از اهمیت فراوان برخوردار است، بر پایۀ کلیه ارزیابی‌ها انتظار می‌رود نرخ مشارکت در رای دهی همچنان در سراسر اروپا اندک باشد.

مشارکت در انتخابات پارلمانی اروپا از آغاز گزینش نمایندگان با رای مستقیم مردم همواره رو به کاهش گذاشته است، چنانکه اینک دیگر بیش از نیمی از دارندگان حق رای از شرکت در انتخابات خودداری می‌کنند.

این بی اعتنائی با افزایش تدریجی اختیارات پارلمان اروپا در تدوین و تصویب قوانین اروپائی در تضاد است. قوانینی که هر روز بیش از گذشته بر زندگی روزمرۀ شهروندان در اروپا سایه می‌اندازد.

شهروندان فرانسه نیز، هر چند کشور آنان در کنار بلژیک یکی از دو میزبان پارلمان اروپاست، شرکت کمرنگ تری در انتخابات پارلمانی اتحادیه دارند.

قرار است پارلمان اروپا ساعتی پس از آغاز شمارش آرا، نتایج اولیه را در مورد احزاب راه یافته به نهاد قانونگذاری اروپا از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا اعلام کند.

انتخابات این دوره پارلمان اروپا که چهار روز به طول انجامیده است؛ از پنج شنبه دوم خرداد با رای گیری در انگلیس و هلند آغاز شد.

مقامات اروپایی امیدوار به مشارکت بالای حدود 427 میلیون شهروند اروپایی واجد رای دادن در این انتخابات هستند با این حال برآوردها حاکی از استقبال نه چندان گرم آنها از این انتخابات است.