۰ نفر

کارکنان بخش ایران وزارت خارجه انگلیس افزایش یافت

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۳۵
کد خبر: 353669
 کارکنان بخش ایران وزارت خارجه انگلیس افزایش یافت

در پی افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و خلیج فارس، سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد که وزارت امور خارجه این کشور کارکنان بخش ایران این وزارتخانه را افزایش داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی افزود که این اقدام در واکنش به 'یک دوره افزایش تمرکز روی ایران' صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی همچنین درباره گزارش شبکه اسکای نیوز مبنی برافزایش سطح هشدار انگلیس به دیپلمات‌ها و نیروهای نظامی این کشور در چهار کشور خاورمیانه اظهارنظری نکرد.

بر اساس این گزارش، علت این هشدار انگلیس خطراتی ادعاشده است که از سوی ایران کارکنان این کشور را تهدید می‌کند.

دولت آمریکا به‌تازگی مدعی شد که اطلاعاتی از قصد نیروهای همپیمان با ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی در عراق دریافت کرده است.

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا 10 روز پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوگان آبراهام لینکلن به منطقه خلیج‌فارس اعزام‌شده تا پیام روشنی به ایران بفرستد که هرگونه حمله به نیروهای آمریکا یا منافع آن با پاسخ روبه رو خواهد شد.

مقام‌های آمریکا تاکنون در هیچ اظهارنظری جزئیاتی ازآنچه تهدید ایران خوانده‌اند، مطرح نکرده و تهران هم این ادعاها را رد کرده است.

همزمان رسانه‌های آمریکایی درباره خودداری متحدان آمریکا از حمایت از این کشور هشدار داده‌اند. روز گذشته اسپانیا اعلام کرد کشتی جنگی خود را از ناوگروه تحت رهبری ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» که در مسیر غرب آسیا قرار دارد، جدا کرده است.

انگلیس، آلمان و چند متحد دیگر آمریکا هم که به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز» از ارزیابی واشنگتن در قبال ایران متقاعد نشده‌اند، درباره تبعات تنش در منطقه، هشدار داده‌اند.

در همین حال 'کریستوفر گیکا' معاون فرماندهی کل نیروهای ائتلاف مدعی ضد داعش به سرکردگی آمریکا به‌تازگی در جریان یک گفت‌وگوی تلویزیونی زنده از بغداد با تعدادی از خبرنگاران آمریکایی در پنتاگون اذعان کرد که گزارش‌های مربوط به وجود تهدیدات امنیتی علیه نیروهای غربی و آمریکایی در عراق صحت ندارد.

وزارت دفاع انگلیس نیز امروز در بیانیه‌ای تائید کرد که ژنرال گیکا در امور «عراق و سوریه متمرکز است و اظهارنظر او بر اساس عملیات نظامی روزانه در راستای شکست پایدار داعش مطرح‌شده است'.

گزارش‌ها حاکی است که تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌ای در جریان است تا تنش بین ایران و آمریکا به‌صورت مسالمت‌آمیز حل‌وفصل شود.