۰ نفر

وزیرخارجه آلمان:

برلین از ایجاد تنش در منطقه خاورمیانه نگران است

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۳۲
کد خبر: 353136
برلین از ایجاد تنش در منطقه خاورمیانه نگران است

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که از فرصت دیدار با «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا استفاده کرده است تا بر نگرانی برلین از بابت تشدید تنش در منطقه خاورمیانه تاکید کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی یادآور شد که در جریان دیدار با پمپئو، به وی گفتم: ما از بابت تحولات و تنش در منطقه نگران هستیم و خواستار تنش نظامی در این منطقه نیستیم.
وی افزود: همچنان توافق هسته ای را اساسی برای بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته ای در آینده تلقی می کنیم و این مساله را برای امنیت مان، مهم می دانیم. 
اروپا روز دوشنبه از آمریکا خواست بر شدت تنش در منطقه در ارتباط با توافق هسته ای دامن نزند. «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم مذاکره به عنوان تنها و بهترین راه برای پرداختن به اختلافات و دوری از متشنج شدن اوضاع در منطقه تاکید کرد و گفت: به حمایت کامل از توافق هسته ای با ایران و اجرای کامل آن ادامه می دهیم. 
پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل با همتایان خود از انگلیس، فرانسه و آلمان دیدار و گفت و گو کرد. 
«حسن روحانی» رییس جمهوری ایران 18 اردیبهشت ماه در جلسه هیات دولت از توقف فروش اورانیوم غنی سازی شده و آب سنگین برای مدت 60 روز خبر داد و گفت: اگر آنها (اروپایی ها) در این مدت به جبران بپردازند ما هم به شرایط امروز برمی گردیم، ولی اگر در پایان 60 روز به نتیجه ای نرسیم دو اقدام دیگر را در پیش می گیریم.
همچنین شورای عالی امنیت ملی در بیانیه ای خطاب به کشورهای عضو برجام اعلام کرد: ایران از امروز (18 اردیبهشت 98) برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.