۰ نفر

آسیا موتور رشد اقتصاد جهان در دهه۲۰۲۰

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۲۷
کد خبر: 353063
آسیا موتور رشد اقتصاد جهان در دهه۲۰۲۰

انتظار میرود کشورهای آسیایی در دهه آینده میلادی پیش برنده رشد اقتصاد جهان باشد و تا حدود ۷ درصد رشد اقتصادی داشته باشند.

به گزارش راشاتودی، انتظار میرود کشورهای آسیایی در دهه آینده پیش برنده رشد اقتصاد جهان باشند و تا حدود 7 درصد رشد داشته باشند ولی طبق پیش‌بینی شرکت چند ملیتی خدمات مالی و بانکداری استاندارد چارترد، چین جزو این کشورها نخواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، پنج اقتصاد از هفت اقتصادی که سریعاً در حال رشد هستند،در آسیا خواهند بود. این لیست شامل کشورهای هند ، بنگلادش ، ویتنام ،میانمار و فیلیپین می شوند ،در حالی که دو کشور دیگر این گروه از آفریقا هستند : اتیوپی و ساحل عاج.

 در حالی که پیش بینی می شود کشورهای این لیست شاهد افزایش تولید ناخالص ملی خود باشند ، تحقیقات نشان می دهد وضعیت بهداشت و تحصیلات مردم این کشورها لزوماً بهتر نمی شود و دسترسی بهتر به کالاها و خدمات نخواهند داشت. ولی رشد اقتصادی باعث درآمدهای بالاتر برای آنها می‌شود و بی ثباتی سیاسی و اقتصادی را کاهش می دهد و افزایش اصلاحات زیربنایی را  راحت تر می سازد.

 در این بین ، انتظار نمی رود چین قهرمان رتبه‌بندی مشابه قبلی استاندارد چارترد، به این شاخص 7 درصدی برسد و در عوض 5.5 درصد رشد خواهد داشت. دومین اقتصاد بزرگ جهان چهار دهه بود از این لیست بیرون نیامده بود ولی به خاطر رکود اقتصادی و و پیشرفت به سمت درآمد سرانه بالاتر، جایگاه خود را از دست داد.

در 2018، رشد اقتصادی چین شاهد رکود بود و به 6.6 درصد در مقایسه با 6.8 درصد سال گذشته بود.  تحقیقات نشان می دهد رشد اقتصادی چین سال آینده کند تر می شود و به 6.2 درصد می‌رسد. جنگ تجاری بین چین و آمریکا اقتصادهای شرق آسیا را کند می‌کند ولی تقاضای بالای داخلی آنها را سرپا نگه میدارد.