۰ نفر

اقتصاد کدام کشور بهتر است؟

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸
کد خبر: 352799
اقتصاد کدام کشور بهتر است؟

رشد اقتصادی آمریکا در فصل اول سال 2019 در حدود 3.2 درصد بوده است.

رشد اقتصادی آمریکا از 2.2 درصد در سه ماهه پایانی سال 2018 به 3.2 درصد در سه ماهه نخست سال 2019 افزایش یافته است. این نرخ برترین نرخ رشد فصلی از سال ۲۰۱۵ تا به امروز است. افزایش 1 درصدی رشد اقتصادی آمریکا از این جهت اهمیت دارد که به طور سنتی، نرخ رشد نخستین فصل سال در اقتصاد آمریکا پایین است. این اتفاق می‌تواند نگرانی‌ها از وقوع رکود اقتصادی در آمریکا را تا حد زیادی از بین ببرد.

به رغم چالش‌های داخلی و در سطح جهان که به طور مداوم در حال وقوع هستند، اقتصاد ایالات متحده،همچنان قدرتمندترین اقتصاد جهان است. انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی اسمی ایالات متحده تا پایان سال 2019، 21 تریلیون دلار( 21هزار میلیارد دلار) باشد. اقتصاد این کشور حدود 20 درصد از کل تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص داده است. اقتصاد ایالات متحده دارای شاخص‌ها و تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته است که تقریبا 80 درصد تولید جهانی را در دست دارد. اقتصاد این کشور تحت تاثیر شرکت‌های خدمات‌گرا در زمینه‌هایی همچون فناوری، خدمات مالی، خدمات بهداشتی و خرده‌فروشی قرار دارد. همچنین شرکت‌های بزرگ ایالات متحده، نقش بسزایی در سطح جهان ایفا می‌کنند.

به نظر می‌رسد حتی طولانی‌ترین تعطیلی موقت دولت آمریکا در تاریخ این کشور و جنگ تجاری سنگین با چین نتوانسته است مانع از رشد اقتصادی در آمریکا شود.

پیشبینی‌ها حاکی از آن است که اقتصاد ایالات متحده آمریکا در سال 2019، 2.5درصد، و 1.7درصد در سال 2020 رشد داشته باشد.