۰ نفر

ابراز نگرانی استرالیا از تصمیم برجامی ایران

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۲۹
کد خبر: 352241
ابراز نگرانی استرالیا از تصمیم برجامی ایران

«ماریس پِین» وزیر خارجه استرالیا امروز پنجشنبه در اظهاراتی درباره تصمیم ایران برای توقف اجرای دو تعهد برجامی و دادن ۶۰ روز مهلت به دیگر طرف‌های این توافق، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وزیر خارجه استرالیا در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به اعلام تصمیم ایران برای توقف دو تعهد برجامی و تعیین مهلت دو ماهه به اعضای باقیمانده در این توافق برای عمل به وعده‌های داده شده آنها به تهران، درباره این تصمیم ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «ماریس پِین» وزیر خارجه استرالیا امروز یکشنبه بر «نگرانی شدید» این کشور درباره تصمیم برجامی ایران تاکید کرد.

این مقام استرالیایی تاکید کرد که کشورش تا زمانی که ایران به برجام متعهد بماند، از این توافق حمایت می‌کند.

وی همچنین مدعی شد: «همگان درباره نگرانی‌های ما در قبال اقدامات ثبات‌زدای ایران اطلاع دارند. البته من متوجه شدم که ایران گفته است که در حال خروج از برجام نیست. استرالیا به درخواست از ایران برای خویشتنداری و پایبندی به تعهداتش ادامه می‌دهد».

وزیر خارجه استرالیا با تاکید بر اهمیت برجام برای تحقق صلح، ثبات و امنیت منطقه افزود: «استرالیا قویا از این اهداف حمایت و طرف‌ها را به برنامه‌ریزی برای مضاعف کردن تلاش‌هایشان برای احترام گذاشتن به مفاد (برجام) تشویق می‌کند».

اظهارات پِین درباره لزوم تداوم پایبندی طرف‌ها به برجام در حالی صورت گرفته که ایران روز گذشته در اعتراض به اجرایی نشدن تعهدات دیگر طرف‌های توافق به وعده‌هایشان، برای آنها مهلت ۶۰ روزه تعیین کرد و اجرای دو تعهد برجامی را متوقف کرد.