۰ نفر

پامپئو: به روابط مستحکم با انگلیس ادامه می‌دهیم

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲:۱۰
کد خبر: 352116
پامپئو: به روابط مستحکم با انگلیس ادامه می‌دهیم

وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفرش به انگلیس گفت، در رایزنی‌هایش با نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور این امر مشهود بوده که روابط ویژه دو طرف، نه‌ تنها در حال ادامه بلکه در حال رونق است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، کشورش و انگلیس بدون توجه به نتیجه روند بریگزیت به روابط مستحکم خود ادامه خواهند داد.

او خاطرنشان کرد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا علاقه‌مند به امضای توافق تجارت آزاد با انگلیس است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با جرمی هانت، همتای انگلیسی خود اعلام کرد، ترامپ چشم‌انتظار سفر خود به انگلیس است که ماه آینده انجام خواهد شد.

پامپئو در جریان اظهاراتش در انگلیس همچنین از حمایت برخی سیاستمداران انگلیسی از ونزوئلا ابراز ناخرسندی کرد. او گفت، دیدن این که برخی رهبران نه تنها در انگلیس بلکه در آمریکا همچنان از مادورو حمایت می‌کنند، مایه انزجار است.

در همین حال، وزیر امور خارجه انگلیس نیز از یک مقام ارشد حزب کارگر کشورش به خاطر حمایت از مادورو انتقاد کرد. این انتقاد البته واکنش سخنگوی حزب کارگر را به دنبال داشت که گفته است: ما مخالف مداخله خارجی در ونزوئلا از سوی آمریکا یا هر جناح دیگری هستیم. آینده ونزوئلا موضوعی است که به مردم این کشور مربوط می‌شود.

پامپئو در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع چین پرداخت و گفت: در چین ما شاهد چالش جدیدی هستیم؛ رژیمی خودکامه که به لحاظ اقتصادی با غرب به نوعی ادغام شده که شوروی سابق این‌گونه نبود.

وی همچنین تأکید کرد، آمریکا انتظار دارد تمامی کشورها در راستای بازگرداندن شهروندان خود که در سوریه به داعش پیوسته بودند، اقدام کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرد، این موضوع را در جریان سفر خود به بغداد با مقام‌های عراقی در میان گذاشته است.

او افزود، کشورها باید در کنار یکدیگر اطمینان حاصل کنند که غرب با همان تروریست‌های قبلی دوباره وارد نبرد نشود.