۰ نفر

واشنگتن آزادی فوری مجرمان آمریکایی در ایران را خواستار شد

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۵۱
کد خبر: 350958
واشنگتن آزادی فوری مجرمان آمریکایی در ایران را خواستار شد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعاها درباره آنچه که «بازداشت ناعادلانه» تعدادی از اتباع آمریکایی در ایران خوانده، «آزادی فوری» آنها را خواستار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دولت آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مداخله‌جویانه علیه ایران با تکرار لفاظی‌ها درباره «زندانیان آمریکایی در ایران»، خواستار آزادی این افراد شده است.

«مُرگان ارتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره یکی از اتباع آمریکایی که دو سال قبل به اتهام جاسوسی بازداشت و سپس به همین اتهام به ۱۰ سال زندان محکوم شد، بیانیه‌ صادر کرد.

در این بیانیه بدون اشاره به روند قضایی طی شده درباره این تبعه آمریکایی آمده است: «در روز ۴ ماه می که مصادف با هزارمین روز بازداشت نادرست ژیو وانگ در ایران است، ما با اندوه به یاد او هستیم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «ما از رژیم ایران می‌خواهیم که ژیو وانگ و کلیه زندانیان آمریکایی که به طور ناعادلانه در ایران زندانی یا مفقود هستند را فورا آزاد کند».

این ادعا در حالی مطرح شده که سخنگوی قوه قضائیه ایران ۲۵ تیرماه ۱۳۹۶ گفته بود: یکی از عوامل نفوذی آمریکا که البته دو تابعیتی است با نفوذ خاصی وارد ایران شد، این فرد مستقیم از ناحیه آمریکایی‌ها هدایت می‌شده است و شناسایی و دستگیر شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین خبر داده بود که این فرد (ژیو وانگ) بخاطر اقدامات غیرقانونی مزبور توسط دادگاه بدوی به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

مقام‌های آمریکایی، بارها درباره «زندانیان» و «مجرمان» آمریکایی بازداشت شده در ایران موضعگیری کرده و با ادبیاتی مداخله‌جویانه خواستار آزادی آنها شده‌‌اند.