۰ نفر

چرا بازارهای مالی آسیایی تقویت نمی‌شود؟

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۴۰
کد خبر: 350791
چرا بازارهای مالی آسیایی تقویت نمی‌شود؟

بازارهای سهام آسیایی در معاملات اندکی که با تعطیلی برخی بازارهای مهم منطقه همراه بود، ضعیف بودند، اما دلار با منتفی شدن کاهش نرخ بهره، تقویت شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، روز جمعه، بازارهای سهام آسیایی در معاملات اندکی که با تعطیلی برخی بازارهای مهم منطقه همراه بود، ضعیف بودند. این درحالی بود که دلار با منتفی شدن کاهش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو، تقویت شد.

شاخص سهام ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۲ درصد رشد کرد، درحالی که سهام نیوزیلند ۰.۵ درصد افت کرد.

شاخص بورس کوسپی کره‌جنوبی ۰.۳ درصد افت کرد.

بازارهای چین و ژاپن همچنان به علت تعطیلات رسمی، بسته هستند.

اقتصاد جهان

در معاملات دیشب هم هر سه شاخص مهم وال‌استریت تحت تأثیر سقوط سهام انرژی، سودهای اولیه خود را از دست داده و در منطقه منفی بسته شدند.

تحلیل‌گران کپیتال اکونومیکس در یادداشتی می‌نویسند: چشم‌انداز اقتصادی جهان بیشتر رو به افت شده است. ما پیش‌بینی می‌کنیم رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته جهان از ۲.۲ درصد در سال ۲۰۱۸، به تنها ۱.۰ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش یابد.

در ادامه این یادداشت آمده است: به همین شکل می‌توان گفت که سرمایه‌گذاران هنوز خیلی در مورد رشد درآمدهای شرکت‌ها، خوش‌بین هستند. با ناامیدی آنها از درآمدهایشرکت‌ها، بازارهای سهام در سراسر جهان سقوط خواهند کرد.

کپیتال اکونومیکس پیش‌بینی می‌کند که اس‌اندپی که در حال حاضر در سطح ۲۹۰۰ واحد قرار دارد، تا کریسمس امسال به ۲۳۰۰ واحد سقوط کند.

سرمایه‌گذاران در ادامه امروز منتظر انتشار گزارش مشاغل ماه آوریل آمریکا هستند. طبق آن‌چه تحلیل‌گران و اقتصاددانان پیش‌بینی کرده‌اند، اقتصاد آمریکا در اینکه ۱۸۵ هزار شغل جدید ایجاد کرده است و نرخ بیکاری هم ۳.۸ درصد خواهد ماند.

اعلام هرگونه عملکردی بهتر از این، می‌تواند باعث تقویت نرخ دلار و چشم‌انداز درآمدهایشرکت‌ها شود.

در بازار ارز، پس از اینکه رئیس فدرال‌رزرو، در پایان اجلاس ۲ روزه سیاست‌گذاری این بانک، از منتفی شدن کاهش نرخ بهره خبر داد، شاخص دلار تا ۹۷.۸۱۴ واحد رشد کرد و حرکت خود به سوی رکورد ۹۸.۳۳ واحد را که هفته گذشته ثبت کرده بود و بالاترین سطح ۲ ساله آن است، ادامه داد.

در برابر ین ژاپن، دلار بدون تغییر در نرخ برابری ۱۱۱.۴۶ باقی ماند. دلار کل این هفته را در محدوده کوچک ۱۱۱.۰۳ تا ۱۱۱.۸۹، نوسان کرده است.