۰ نفر

نرخ بیکاری منطقه یورو در پایین‌ترین سطح ۱۰سال اخیر

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵
کد خبر: 350380
نرخ بیکاری منطقه یورو در پایین‌ترین سطح ۱۰سال اخیر

نرخ بیکاری منطقه یورو به زیر هشت درصد رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مرکز آمار اتحادیه اروپا در گزارشی اعلام کرد نرخ فصلی تعدیل شده بیکاری در منطقه یورو تا پایان ماه مارس به ۷.۷ درصد رسیده است که ۰.۱ درصد کمتر از نرخ پیش بینی شده توسط فعالان بازار و پایین‌ترین نرخ بیکاری در این منطقه طی بیش از یک دهه اخیر محسوب می‌شود. نرخ بیکاری سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۰.۷ درصد کاهش یافته است.

در مقایسه با ماه فوریه، شمار بیکاران ثبت شده در این منطقه با ۱۷۴ هزار نفر کاهش به ۱۲ میلیون و ۶۳۰ هزار نفر رسیده است. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۱۷۲ هزار نفر کاهش داشته است که خبر خوبی برای کشورهای اروپایی محسوب می‌شود.

در سطح اتحادیه اروپا، نرخ بیکاری با ۰.۱ درصد کاهش در مقایسه با ماه قبل به ۶.۴ درصد رسیده است. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۰.۶ درصد کمتر است. از زمان انتشار آمارهای بیکاری اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۰ میلادی، این کمترین نرخ به ثبت رسیده است. شمار افراد بیکار در اتحادیه اروپا تا پایان ماه مارس با ۱۷۲ هزار نفر کاهش در مقایسه با ماه فوریه به ۱۵ میلیون و ۹۰۷ هزار نفر رسیده است.

در بین کشورهای عضو، پایین‌ترین نرخ بیکاری متعلق به جمهوری چک با ۱.۹ درصد بوده است و پس از این کشور، آلمان با ۳.۲ درصد و هلند با ۳.۳ درصد قرار دارند. بیشترین نرخ بیکاری در یونان با ۱۸.۵ درصد مشاهده شده است و پس از این کشور، اسپانیا با ۱۴ درصد و ایتالیا با ۱۲ درصد قرار دارند.

در مقایسه با سال قبل نرخ بیکاری در همه کشورها به جز سوئد و دانمارک کاهشی بوده است. بیشترین کاهش متعلق به یونان با ۲.۱ درصد بوده است و پس از آن قبرس با دو درصد و استونی با ۱.۹ درصد کاهش قرار دارند.

نرخ بیکاری جوانان که بیانگر نسبت جمعیت بیکار ۱۵ تا ۲۴ ساله به کل جمعیت است به ۱۴.۵ درصد در اتحادیه اروپا و ۱۶ درصد در منطقه یورو کاهش یافته است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱ و ۱.۴ درصد کاهش یافته است.

پایین‌ترین نرخ بیکاری برای جوانان در آلمان با ۵.۶ درصد بوده است و پس از این کشور، جمهوری چک با ۶.۳ درصد و هلند با ۶.۴ درصد قرار دارند. از سوی دیگر اما جوانان یونانی با ۳۹.۷ درصد بیش از سایر افراد هم سن خود در اتحادیه اروپا و منطقه یورو بیکار باقی مانده‌اند. نام اسپانیا با ۳۳.۷ درصد و ایتالیا با ۳۰.۲ درصد در رده‌های بعدی به چشم می‌خورد.