تحقیقات انجام شده در خصوص کشورهایی که مردم آن بیشترین استرس را دارند، کشور یونان در جایگاه نخست، و به دنبال آن کشورهای فیلیپین، تانزانیا، آلبانی، ایران، سریلانکا و ایالات متحده آمریکا قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، بسته به محل زندگی، افراد سطوح مختلفی از استرس را تجربه می‌کنند. برای مثال، این استرس و فشار روانی، در کشورهای در حال توسعه، می‌تواند به دلیل مشکلات اقتصادی همچون کمبود غذا، و در کشورهای پیشرفته، می‌تواند به علت داشتن یک روز کاری سخت یا پرداخت صورت‌حساب باشد.

در همین راستا، مرکز تحقیقاتی گالوپ، به منظور سنجش میزان استرس در نقاط مختلف جهان، 143 کشور را مورد بررسی قرار داده است.

با توجه به مشکلات اقتصادی اخیر کشور یونان، 59درصد از افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، پاسخ دادند که تحت فشار و استرس فراوانی هستند. کشورهای فیلیپین و تانزانیا نیز به ترتیب با میزان 58 و 57 درصد استرس، پس از یونان، در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. در ادامه، گفتنی است که چهار کشور آلبانی، ایران، سریلانکا و ایالات متحده آمریکا، با میزان 55درصد استرس، در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین، قابل ذکر است که سوابق بررسی‌ سال‌های قبل در آمریکا در این خصوص حاکی از آن است که میزان استرس و فشار روانی در میان مردم این کشور، به طور مداوم در حال افزایش است. برای مثال، در نظرسنجی سال 2006، 46درصد از مردم ایالات متحده گفتند که تحت فشار استرس هستند. در سال 2010، این میزان به 47 درصد افزایش پیدا کرد و در سال 2014 به 53 درصد رسید. تحقیقات نشان می‌دهد که میزان استرس در افراد سنین بین 15 تا 49 سال  بیشتر وجود دارد.

در نمودار ارائه شده، 10کشوری که مردم آن بیشترین میزان استرس را دارند مشاهده می‌کنید؛

مردم کدام کشورها بیشتر استرس دارند؟