در طی آمار ارائه شده در خصوص اینکه کدام ایالت‌های آمریکا، بیشترین میزان بدهی وام دانشجویی را دارند، ایالاتی همچون نیوهمپشایر، پنسیلوانیا و کانکتیکات، در صدر این لیست قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، در نخستین کمپین انتخابات ریاست جمهوری سناتور الیزابت وارن اعلام شد که طی برنامه سیاست‌گزاری آموزش عالی خود، وعده بخشش بدهی 43میلیون وام دانشجویی را داد. طبق این طرح، میزان 50هزار دلار، برای دانشجویانی که میانگین درآمد خانوار آنها کمتر از 100هزار دلار است در نظر گرفته شده است. همچنین وعده بخشش‌هایی نیز برای درآمدهای بین 100هزار تا 250هزار دلار داده است. کمپین وارن، منبع درآمدی خود برای این وعده را پرداخت مالیات افرادی که درآمد بالای 50میلیون دلار دارند اعلام کرده است.

در ادامه، قابل ذکر است که بر اساس آمار ارائه شده توسط موسسه دسترسی کالج، ایالت نیوهمپشایر آمریکا، بیشترین میانگین بدهی وام دانشجویی را دارد. در سال 2017، میزان بدهی دانشجویان این ایالت، حدود 36هزار دلار بود. همچنین ایالت‌های پنسیلوانیا و کانکتیکات نیز در صدر لیست بیشترین میزان بدهی وام دانشجویی قرار گرفتند. در مقابل، ایالت یوتا کمترین بدهی فارغ‌التحصیلان، با میزان پایین‌تر از 20هزار دلار را داشت.

در تصویر ارائه شده می‌توانید میزان بدهی دانشجویان ایالت‌های مختلف آمریکا را مشاهده کنید؛

بدهی دانشجویان،یکی از مشکلات ملی ایالات متحده