۰ نفر

البشیر به پولشویی متهم شد

۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۳۱
کد خبر: 348086
البشیر به پولشویی متهم شد

یک منبع قضایی سودان می‌گوید که دادستانی کل این کشور دو پرونده علیه «عمر البشیر» رئیس‌جمهور مخلوع سودان در خصوص پولشویی و ثروت‌اندوزی تشکیل می دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک منبع قضایی سودان امروز شنبه گفت که دادستانی کل این کشور درباره اتهام پولشویی البشیر تحقیق کرده است.

خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر افزود که دادستانی کل دو پرونده علیه البشیر به اتهام پولشویی و کسب ثروت از راه غیرقانونی گشوده می‌شود.

پنج‌شنبه 22 فروردین ماه، وزیر دفاع سودان در بیانیه‌ای با اعلام برکناری «عمر البشیر» از تشکیل شورای نظامی انتقالی به مدت دو سال خبر داد و «عوض بن عوف» وزیر دفاع سودان ساعاتی پس از اعلام عزل عمر البشیر و تشکیل شورای نظامی انتقالی، به عنوان رئیس این شورا سوگند یاد کرد،  اما ادامه اعتراضات باعث شد در نهایت عوض بن عوف استعفای خود را اعلام و ژنرال «عبدالفتاح البرهان» بازرس کل ارتش سودان را به‌ عنوان ریاست جدید شورای نظامی انتقالی منصوب و ژنرال «کمال عبدالمعروف» را نیز از معاونت خود برکنار کرد.

شهرهای بزرگ سودان از ۱۹ دسامبر گذشته تقریبا شاهد تظاهرات روزانه مردم این کشور علیه اوضاع بد اقتصادی و معیشتی و گران شدن نان بوده است. معترضان تداوم ریاست جمهوری عمر البشیر را که از سال ۱۹۸۹  رئیس جمهوری سودان است، باعث این اوضاع خوانده و طی این مدت خواهان برکناری او از قدرت بودند.

البشیر همچنین به اتهام ارتکاب جرایم ضدبشری و جنایت جنگی در دارفور مابین سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۸، تحت تعقیب دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه قرار دارد.

دستگیری یک وزیر دوره البشیر

منابع سودانی گزارش دادند که «ماجد سوار» وزیر پیشین ورزش و جوانان سودان در حین فرار به همراه ده‌ها هزار دلار در فرودگاه خارطوم دستگیر شد.

وی در فرودگاه توسط یکی از معترضان سودانی شناسایی شده و پس از آن توسط مردم این کشور در معرض ضرب و جرح قرار گرفت.