۰ نفر

افزایش امیدواری‌ها به اقتصاد آلمان

۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۲۲
کد خبر: 348062
افزایش امیدواری‌ها به اقتصاد آلمان

باوجود کاهش رشد اقتصادی در ماه‌های اخیر، برخی تحولات امیدواری‌ها نسبت به بهبود وضعیت بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا را افزایش داده است.

به گزارش اسوشیتدپرس، شاخص اطمینان سرمایه گذاری آلمان در ماه آوریل به دلیل آنچه که بهبود فضای کلان اقتصادی در این کشور خوانده شده است افزایش یافته است. این شاخص برای ششمین ماه متوالی افزایش یافته است و از منفی ۳.۶ واحد در ماه مارس به مثبت ۳.۱ واحد در ماه آوریل رسیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، در سه ماهه پایانی سال قبل، رشد اقتصاد آلمان به صفر درصد رسید و کاهش مبادلات تجاری این کشور با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و جهان، به کاهش تولیدات کارخانه‌های آلمانی منجر شد. با این حال آمارهای جدید از افزایش سطح دستمزدها و نرخ پایین بیکاری بار دیگر امیدها را نسبت به بازگشت سطح تولیدات صنعتی این کشور به سطوح سال گذشته تقویت کرده است.

پیش تر یک منبع آگاه در دولت آلمان به رویترز گفته بود در روزهای پیش رو، دولت این کشور در گزارشی جدید از چشم‌انداز اقتصادی این کشور به کاهش بیشتر رشد اقتصادی اذعان خواهد کرد.

بانک مرکزی آلمان نرخ رشد ۱.۶ درصدی را برای رشد امسال پیش بینی کرده بود که این رقم بعداً در گزارشی به ۰.۸ درصد رسید و اکنون صحبت از کاهش مجدد این نرخ به ۰.۵ درصد مطرح است.

کرستن برژسکی، تحلیل گر بانک " آی ان جی" گفته است که علاوه بر تحولات داخلی، پایداری نسبی رشد اقتصادی چین که یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری آلمان است می‌تواند به رشد اقتصادی بیشتر آلمان منجر شود. وی هم چنین آماده شدن بانک‌های مرکزی آمریکا و اروپا برای تقویت رشد را خبر مثبت دیگر برای این کشور خواند.