۰ نفر

اروپایی‌ها چند ساعت کار می‌کنند؟

۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۲:۴۳
کد خبر: 347800
اروپایی‌ها چند ساعت کار می‌کنند؟

وبگاه دیجیتال اینفورمیشن بر اساس داده‌های سازمان بین‌المللی کار و مرکز تحلیل سیاست جهان در یک گزارش به میزان تعطیلات رسمی و مرخصی در کشورهای مختلف پرداخته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، یک اتحادیه صنفی در بریتانیا با مطالعه ساعات کار کشورهای مختلف اروپایی و تولید ناخالص داخلی هر کشور در هر ساعت به این نتیجه رسیده است که ساعات کار بیشتر به معنی بازدهی بهتر نیست.

به گزارش یورونیوز، کنگره اتحادیه معاملات (TUC) که یک اتحادیه صنفی ملی در بریتانیا است با انجام این تحقیق نتیجه‌گیری کرده است که کارکنان تمام وقت این کشور در مقایسه با کشورهای اتحادیه اروپا با اقتصاد برتر،‌ بیشترین ساعات کاری در هفته را دارند اما از بازدهی بیشتری برخوردار نیستند.

در مقابل کشور دانمارک با کمترین ساعات کاری در هفته بعد از ایرلند، از بیشترین بازدهی اقتصادی برخوردار است.

اما ساعات کاری کمتر لزوما به معنی بازدهی بیشتر نیست. به عنوان مثال، کاهش ساعات کاری در ایتالیا منجر به بازدهی کمتر اقتصادی شده است. ایتالیا، هلند و بلژیک در اروپا از دارای کمترین میزان ساعات کاری در هفته در اروپا هستند اما این تنها ایتالیا است که بازدهی اقتصادی اش در قیاس با این دو کشور ۳۰ درصد کمتر است.

کارکنان تمام وقت در کشورهای اروپایی به طور متوسط ۴۰.۲ ساعت در هفته کار می‌کنند که با احتساب تولید ناخالص داخلی، می‌توان بازدهی را ۹۱.۴ درصد در ساعت تعیین کرد.

ساعات کاری در هفته در ایتالیا به طور متوسط ۳۹ ساعت است و تنها ۰.۸ درصد در ساعت بازدهی کمتری از متوسط اروپا دارند.

دبیرکل کنگره اتحادیه معاملات درباره نتایج این تحقیق گفت: «فرهنگ ساعت کاری بیشتر در هفته، چیزی نیست که باید به آن افتخار کرد. ساعات کاری بیشتر باعث می‌شود کارکنان برای زندگی شخصی و خانوادگی وقت کمتری داشته باشند. این تحقیق نشان می‌دهد، ساعات کاری کمتر نه تنها برای کارکنان بهتر است بلکه بازدهی را نیز افزایش می‌دهد.»

روزهای کاری در ایران و افغانستان

وبگاه دیجیتال اینفورمیشن بر اساس داده‌های سازمان بین‌المللی کار و مرکز تحلیل سیاست جهان در یک گزارش به میزان تعطیلات رسمی و مرخصی در کشورهای مختلف پرداخته است.

بر اساس این داده‌ها به طور متوسط تعداد روزهای تعطیلات رسمی در ایران ۲۷ روز در سال و در افغانستان ۱۵ روز است.

تعداد روزهای مرخصی استحقاقی در ایران و افغانستان ۲۰ روز در سال است.

در مورد مدت مرخصی استعلاجی در ایران برای کارکنانی که مشمول قانون کار شده‌اند، اگر به تایید سازمان تامین اجتماعی رسیده باشد، هیچ محدودیتی وجود ندارد اما در افغانستان این مدت محدود به ۲۰ روز در سال است.