۰ نفر

آمریکا، جنگ طلب‌ترین کشور در جهان است

۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۲:۴۷
کد خبر: 347381
آمریکا، جنگ طلب‌ترین کشور در جهان است

رئیس جمهور اسبق آمریکا با اشاره به جنگ طلب بودن این کشور گفت آمریکا در طول تاریخ ۲۴۲ساله خود تنها ۱۶سال در صلح بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا در اظهاراتی با اشاره به نگرانی دونالد ترامپ در خصوص پیشی گرفتن چین از آمریکا در جهان اعلام کرد شاید علت این امر این باشد که چینی ها حتی یک پنی از پول خود را صرف جنگ نکرده اند.
به موجب این گزارش، جیمی کارتر 94 ساله طی مراسمی در کلیسایی در زادگاهش در ایالت جورجیا گفت.

وی روز شنبه با ترامپ تلفنی درباره نگرانی های رئیس جمهور آمریکا از پیش افتادن چین در عرصه رقابت جهانی از آمریکا صحبت کرده است.
«اما هرت»، یکی از خبرنگاران رادیو ملی آمریکا در یک توئیت نوشت: کارتر گفت ترامپ حق دارد درباره قدرت اقتصادی فزاینده چین نگران باشد. چرا که مدل های اقتصادی نشان می دهد چین در سال 2030 به عنوان قدرتمندترین اقتصاد جهان گوی سبقت را از آمریکا خواهد ربود و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ما هم اکنون در عصری که «قرن چین» لقب گرفته است زندگی می کنیم. شاید علت این وضعیت این باشد که چین مثل آمریکا پول‌هایش را صرف جنگ نکرده است. آنها از زمانی که ما در سال 1979 روابط دیپلماتیک عادی برقرار کردیم در هیچ جنگی حضور نداشتند ولی ما همواره در جنگ بوده ایم.
کارتر افزود آمریکا در طول تاریخ ۲۴۲ ساله خود ، تنها ۱۶ سال در صلح بوده است و این باعث شده آمریکا جنگ طلب ترین کشور در تاریخ جهان لقب بگیرد. و علت اصلی این امر را باید در گرایش آمریکا به وادار ساختن دیگر کشورها به تطبیق و سازگاری خود با معیارهای آمریکایی ما جستجو کرد.
کارتر تصریح کرد در چین منافع اقتصادی حاصل از صلح بسیار واضح و روشن است. به عنوان مثال ما در آمریکا چند مایل جاده ریلی پرسرعت داریم؟ در حالیکه چین حدود 18 هزار مایل خط آهن پرسرعت دارد، آمریکا به اعتقاد من 3 تریلیون دلار از پولهای خود را صرف هزینه های نظامی، بیهوده تلف کرده است. در حالی که چینی ها حتی یک پنی از پول خود را صرف جنگ نکرده اند و به همین علت است که آنها تقریبا در همه موارد از ما پیش افتاده اند.
کارتر که سی‌ونهمین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است، در سال ۱۹۷۹ روابط دیپلماتیک عادی میان آمریکا و چین برقرار کرد
دونالد ترامپ از زمان رسیدن به ریاست جمهوری در یک جنگ تجاری با پکن بالغ بر ۲۵۰ میلیارد دلار عوارض بر واردات کالاهای چینی اعمال کرده و چین نیز در اقدامی متقابل عوارضی تلافی جویانه بر واردات از آمریکا اعمال می کند.