۰ نفر

31نماینده سازمان‌های بین المللی به خوزستان می‌آیند

۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۲:۳۳
کد خبر: 347159
31نماینده سازمان‌های بین المللی به خوزستان می‌آیند

مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی گفت: یک هیات 31نفره از نمایندگان سازمان‌های بین المللی در جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه به منظور بازدید از مناطق سیل زده وارد خوزستان می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حمید سیلاوی گفت: این هیات در راستای حمایت از آسیب دیدگان سیل و نیازسنجی های لازم جهت ارایه خدمات به آنان، آسیب شناسی وضعیت، برآورد خسارات در حوزه های مختلف زیرساختی و مردمی و برآوردهای لازم برای تامین بخشی از این خسارات به خوزستان سفر می کنند.
وی افزود: این افراد از دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگی، دفتر نمایندگی سازمان امور پناهندگی نروژی در ایران، دفتر نمایندگی سازمان ریلیف اینترنشنال، دفتر نمایندگی سازمان کاریتاس، سازمان پزشکان بدون مرز، دفتر همکاری بشردوستانه ملل متحد، دفترکمیته بین المللی صلیب سرخ، موسسه خیریه ارتقا کیفیت زندگی ایرانیان، جمعیت حمایت از بهبود یافتگان،موسسه کنشگران و توسعه پارس هستند.
مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی توضیح داد: تا کنون طی چهار مرحله از سوی سازمان های بین المللی کمک های بشر دوستانه به خوزستان ارسال شده است که یک محموله دیگر نیز پایان هفته جاری به خوزستان می رسد.
مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی افزود: این محموله ها شامل چادر، پتو، گالن آب، زیرانداز، نایلون پوششی، بسته لوازم آشپزخانه، بسته لوازم بهداشتی، مواد خوراکی، پوشاک بوده است.
وی با اشاره به این که برنامه سفر این هیات 2 روزه است بیان کرد: در روز نخست از بخش های سیل زده از مناطق اسماعیلیه، کارون، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه، بازدید می کنند و در دومین روز سفر نیز به مناطق الهایی، شاوور، شوش، شعیبیه، باوی می روند.
بر اساس این گزارش، افزایش دبی رودخانه های دز و کرخه به دلیل بارش های سیل آسا در مناطق بالادست ، باعث جاری شدن سیلاب در مناطق وسیعی از استان خوزستان و آبگرفتگی تعداد زیادی از روستاها و زمین های کشاورزی حاشیه این رودخانه ها در این استان شده است. 
در پی این وضعیت تا کنون دستور تخلیه 270 روستا وهفت شهر استان داده شده و به گفته وزیر کشور 400هزار نفر در معرض سیلاب قرار گرفتند. 
جمعیت هلال احمر خوزستان در جریان سیلاب اخیر برای اسکان سیل زدگان تا کنون 67 اردوگاه در استان برپا کرده که بیش از 117 سیل زده در این اردوگاه ها اسکان داده شدند.