۰ نفر

احضار سفیر جدید فرانسه به وزارت امور خارجه

۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۲۹
کد خبر: 346864
احضار سفیر جدید فرانسه به وزارت امور خارجه

در پی توئیت‌های منتسب به سفیر فرانسه در واشنگتن درباره برنامه هسته‌ای ایران، «فیلیپ تیه بو» سفیر جدید فرانسه در تهران امروز به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «فیلیپ تیه بو» سفیر جدید جمهوری فرانسه در تهران امروز (یکشنبه) توسط سید حسین سادات میدانی رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای برجام به وزارت امور خارجه احضار شد.

در این جلسه طرف ایرانی با اشاره به توئیت‌های منتسب به سفیر فرانسه در واشنگتن که محتوای آنها از نظر کشورمان به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، خواستار توضیح دولت فرانسه شده و اعلام کرد در صورتی که اظهارات مزبور  مورد تائید دولت فرانسه بوده و بیان کننده مواضع رسمی این کشور باشد، این امر در مخالفت آشکار با اهداف و مفاد برجام خواهد بود و چنانچه به نحوی رضایت بخش به این مسئله رسیدگی نشده و موضوع فیصله نیابد، جمهوری اسلامی موضوع را براساس سازوکارهای پش بینی شده در برجام پیگیری کرده وحق خود برای هرگونه واکنش مقتضی را محفوظ می‌داند.

در واکنش، سفیر فرانسه در تهران ضمن ابراز بی اطلاعی از توئیت‌های منتسب به سفیر کشورش در واشنگتن، بر اراده سیاسی این دولت بر اجرای کامل مفاد برجام تاکید کرده و اعلام کرد مراتب را بلافاصله به پاریس گزارش خواهد داد.

لازم به ذکر است، فیلیپ تیه بو بعدازظهر امروز (یکشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه کشورمان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم ظریف کرد و بلافاصله بعد از تقدیم رونوشت استوارنامه‌اش، احضار شد.

سفیر جدید فرانسه بعد از حدود هفت ماه که سفارت این کشور در تهران در سطح کاردار اداره می‌شد عهده‌دار این سمت شده است