۰ نفر

ترکیه قراداد خرید اس-400 با روسیه را نهایی کرده است

۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۲۰
کد خبر: 344651
ترکیه قراداد خرید اس-400 با روسیه را نهایی کرده است

وزیر امور خارجه ترکیه قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه را نهایی شده توصیف کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز جمعه  گفت: قرارداد سامانه دفاع موشکی اس-400 با روسیه منعقد گردیده و موضوع به پایان رسیده است.

وی که این سخنان را در یک میزگرد در واشنگتن مطرح می‌کرد، افزود: آمریکا اخیرا به ما پیشنهاد فروش سامانه پاتریوت را داده اما هیچگونه ضمانتی برای فروش آن به ما ارائه نداده است.

چاووش اوغلو اضافه کرد: ما به آمریکا پیشنهاد تشکیل یک گروه فنی برای تعیین کردن این موضوع را دادیم که سامانه دفاع موشکی اس-400 روسیه تهدیدی برای آمریکا یا تجهیزات ناتو ایجاد نکند.

روز گذشته آمریکا به آنکارا هشدار داد که ادامه اصرار این کشور برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 ادامه حضور آنها در برنامه جنگنده‌های اف-35 و تمامی قراردادهای تسلیحاتی آتی با آمریکا را تهدید می‌کند.

در دسامبر 2017، ترکیه با روسیه قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 را امضا کرد و پس از آن فشارهای آمریکا بر آنکارا برای لغو این قرارداد آغاز شد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با اعلام نهایی شدن خرید این سامانه دفاع موشکی از احتمال خرید سامانه دفاع موشکی اس-500 از روسیه خبر داده است.