۰ نفر

ترامپ: هنوز سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ونزوئلا اعمال نکردیم

۲۹ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۴۷
کد خبر: 342826
ترامپ: هنوز سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ونزوئلا اعمال نکردیم

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه فعلا تحریم‌های متوسطی را علیه ونزوئلا اجرایی کرده‌اند، تهدید کرد که همه گزینه‌ها علیه این کشور روی میز است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در ادامه مداخله‌جویی‌ها و اظهارات تهدیدآمیز مقامات آمریکایی علیه دولت قانونی ونزوئلا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده شامگاه سه‌شنبه مدعی شد که هنوز سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه کاراکاس اعمال نکرده و آنها را برای روز مبادا نگه داشته است.

ترامپ بعد از دیدار با «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل در کاخ سفید، درباره ونزوئلا گفت: «ما هنوز سخت‌ترین تحریم‌ها را اعمال نکرده‌ایم... ما می‌توانیم تحریم‌های سخت‌تری اعمال کنیم و همه گزینه‌ها روی میز است».

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی با تهدید ونزوئلا به اعمال سخت‌ترین تحریم‌ها، مدعی شد که تمام این اقدامات را برای خاطر مردم این کشور انجام می‌دهد که در حال تلف شدن از گرسنگی هستند.

این اظهارات در حالی است که وزارت  خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه، شرکت ملی معدن ونزوئلا و مدیرعامل این شرکت را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

از حدود دو ماه قبل در ونزوئلا، گوایدو که ریاست مجمع ملی این کشور را برعهده داشت، با حمایت‌های آمریکا ضمن به‌راه انداختن آشوب‌ها و اعتراضاتی علیه دولت مادورو، خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور خواند و سعی داشت علیه دولت قانونی ونزوئلا کودتا کند.

ترامپ نیز به دنبال این اقدام گوایدو، او را رئیس جمهوری قانونی به رسمیت شناخت و در مقابل «نیکلاس مادورو» را رئیس جمهور غیرقانونی خواند.

همزمان با حمایت برخی کشورها از جمله آمریکا، کانادا، آلمان، برزیل و اروگوئه از تلاش رئیس مجمع ملی ونزوئلا برای کودتا در این کشور، ترکیه، ایران، روسیه و مکزیک این اقدام را محکوم و از مادورو اعلام حمایت کردند.

از سال ۲۰۱۷ و به دنبال تشدید بحران سیاسی در ونزوئلا بین اپوزیسیون و رئیس‌جمهور این کشور، اختلافات بین مادورو و مجمع ملی (کنگره) که اکثریت آن در دست مخالفان است، بالا گرفته و تشدید این اختلافات سبب اقدام دولت در برگزاری انتخابات برای تشکیل «مجلس موسسان قانون اساسی» در سال ۲۰۱۷ شد.

تلاش واشنگتن برای کنار زدن دولت قانونی کاراکاس در حالی صورت می‌گیرد که مردم ونزوئلا چند ماه پیش با شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، بار دیگر مادورو را به ریاست‌جمهوری این کشور انتخاب کردند.