۰ نفر

ایرلند خواستار بازگشایی سفارت این کشور در تهران شد

۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۳۶
کد خبر: 342101
ایرلند خواستار بازگشایی سفارت این کشور در تهران شد

نماینده مستقل پارلمان ایرلند روز شنبه در گفت و گو با روزنامه ساوترن استار، با تاکید بر بازار خوب ایران، خواستار بازگشایی سفارتخانه کشورش در تهران شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مایکل کولینز نماینده مستقل پارلمان ایرلند در مجلس سفلای این کشور گفت:ایران بازار خوبی برای ما بویژه برای صادرات گوشت بوده و نداشتن سفارتخانه در تهران یکی از موانع آن است.
وی تاکید کرد:نداشتن سفارتخانه در تهران، بازار بزرگی را از دست ما گرفته است و به منظور ایجاد بازارهای جدید برای گوشت گاو، باید در تهران سفارتخانه باز کنیم.
این نماینده پارلمان ایرلند گفت:متاسفانه این روزها صنعت صادرات گوشت گاو با مشکلات بسیار زیادی روبروست و نشست های چند هفته گذشته با دامپروران و صادرکنندگان گوشت گاو کاملا بی نتیجه بوده است.از این رو، قیمت گاو کاهش یافته وبسیاری از گاوداران متضرر شده اند و نمی توان اجازه داد که این وضع ادامه یابد.
این مقام ایرلندی خاطرنشان کرد: برای خروج از این بحران و به منظور پایان دادن به ضررهای بیشتر، باید به دنبال بازارهای جدید باشیم و چه بازاری بهتر از بازار ایران. 
وی ادامه داد:اگر اقدامی انجام ندهیم، گاوداران با بدترین بحرانی که تاکنون دیده اند، مواجه خواهند شد.بازار ایران گزینه قابل توجهی است و نشانه های دلگرم کننده ای وجود دارد که این بازار خواستار گوشت گاو، گوسفند، مرغ و بوقلمون از ایرلند است. اما ما با یک مانع برای صادرات گوشت به بازار ایران مواجه ایم. دیگر کشورهای اروپایی صادر کننده گوشت به ایران در تهران سفارتخانه دارند اما ایرلند ندارد. سفیر ایران گفته است این یک مشکل بزرگ برای ورود به بازار ایران است.'
این در حالیست که 'لئو وارادکار'نخست وزیر ایرلند در واکنش به سخنان این نماینده پارلمان ایرلند گفت:'در حال حاضر برنامه ای برای بازگشایی سفارت خود در تهران نداریم اما سفارتخانه ها و کنسولگری های خود را در شهرهای لس آنجلس، بمبئی، عمان، سنتیه گو، بوگوتا و ونکوور افتتاح خواهیم کرد. 
مقامات ایرلند سفارت این کشور را در چند کشور از جمله ایران درسال 2011 به سبب آنچه که صرفه‌جویی درشرایط سخت اقتصادی عنوان کردند، تعطیل نمودند.