۰ نفر

توسط آمریکا صورت گرفت؛

تحریم یک بانک روسی به دلیل دور زدن تحریم‌های ونزوئلا

۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۰۷
کد خبر: 341143
تحریم یک بانک روسی به دلیل دور زدن تحریم‌های ونزوئلا

وزارت خزانه‌داری آمریکا یک بانک روسی را به دلیل کمک به دولت ونزوئلا در دور زدن تحریم‌ها علیه کاراکاس تحت تحریم‌ قرار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دفتر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه «اوروفاینانس موسناربانک» را که در مسکو ثبت شده و بانک مشترک روسی-ونزوئلایی است تحت تحریم قرار داد.

در حالی که وزارت خزانه‌داری استفاده از ابزار تحریم‌ها علیه دولت ونزوئلا را افزایش داده، دارایی خالص بانک اوروفاینانس طی سال 2018 بیش از 50 درصد افزایش داشته و ونزوئلا از این بانک برای دور زدن تحریم‌های آمریکا استفاده می‌کند.

سه روز پیش «الیوت آبرامز» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ونزوئلا هشدار داد که واشنگتن با گسترش شبکه تحریم‌ها علیه دولت مادورو، قصد دارد بانک‌هایی که از وی حمایت می‌کنند را نیز هدف قرار دهد.

این مقام آمریکایی انگشت اتهام در حمایت‌های خارجی از دولت مادورو را به سمت چین و روسیه گرفته و مدعی شد که نه تنها «هزاران نظامی و افسر امنیتی کوبا» از مادورو حفاظت می‌کنند بلکه مسکو نیز ده‌ها میلیون دلار به دولت ونزوئلا کمک می‌کند.

وی پیشتر هم تهدید کرده بود که واشنگتن احتمالا افراد و طرفهای ثالثی که با تغییر حکومت در ونزوئلا مخالف هستند را تحریم خواهد کرد.

از حدود یک ماه قبل در ونزوئلا، گوایدو که ریاست مجمع ملی این کشور را برعهده داشت، با حمایت‌های آمریکا ضمن به‌راه انداختن آشوب‌ها و اعتراضاتی علیه دولت مادورو، خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور خواند و سعی داشت علیه دولت قانونی ونزوئلا کودتا کند.