۰ نفر

آمریکا ونزوئلا و کره‌شمالی را به تحریم بیشتر تهدید کرد

۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۱۶
کد خبر: 340016
آمریکا ونزوئلا و کره‌شمالی را به تحریم بیشتر تهدید کرد

به دنبال شکست مذاکرات آمریکا در ویتنام و کلمبیا درباره کره شمالی و ونزوئلا، مشاور امنیت‌ملی کاخ سفید، این دو کشور را به تحریمهای بیشتر تهدید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، با ناکام ماندن سیاست خارجی آمریکا در ونزوئلا و کره‌شمالی، «جان بولتون» مشاور امنیت‌ملی رئیس‌جمهور آمریکا، کاراکاس و پیونگ‌یانگ را به تحریم‌هایی شدیدتر تهدید کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بولتون روز سه‌شنبه گفت پس از نشست دوجانبه «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، واشنگتن به دنبال این است که ببیند آیا «پیونگ‌یانگ» متعهد به لغو «برنامه سلاح‌های اتمی و هرآن‌چه که با آن مرتبط است» بوده یا خیر.

او اضافه کرد: «اگر آن‌ها تمایلی به این کار ندارند، فکر می‌کنم [موضع] رئیس‌جمهور ترامپ بسیار روشن بود... آن‌ها از تحریم‌های اقتصادی خردکننده‌ای که بر آن‌ها اعمال کرده‌ایم خلاص نمی شوند و درواقع آن تحریم‌ها را افزایش خواهیم داد».

این تهدیدات بولتون در حالی منتشر شد که دو اتاق فکر آمریکایی و خبرگزاری «یون‌هاپ» کره‌جنوبی اعلام کردند کره‌شمالی در حال بازسازی بخشی از یک پایگاه پرتاب موشک است که پس از دیدار اول کیم با ترامپ به وی قول داده بود آن را تخریب خواهد کرد.

مذاکرات کیم و ترامپ روزهای ۲۷-۲۸ فوریه در ویتنام انجام شد اما نیمه‌کاره و بدون نتیجه‌ پایان یافت. به گزارش اتاق‌فکر «استیمسون» در واشنگتن، ساختمان این پایگاه بین ۱۶ فوریه تا ۲ مارس بازسازی شده است.

بولتون درباره دولت ونزوئلا نیز تهدیداتی را عنوان کرد: «ما به دنبال تحریم‌های جدید هستیم، اقداماتی جدید برای تنگ کردن عرصه برای فعالیت‌های مالی مادورو، تا جلوی پولی که برای ماندن در قدرت لازم دارند بگیریم».

بولتون در حالی این سخنان را اعلام کرد که «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا که تحت حمایت آشکار آمریکا قرار دارد، روز دوشنبه بدون هیچ دستاوردی از سفرهای خارجی خود به «کاراکاس» برگشت.