۰ نفر

افزایش 7.8درصدی بودجه دفاعی چین در مقایسه با سال2018

۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۳۸
کد خبر: 339858
افزایش 7.8درصدی بودجه دفاعی چین در مقایسه با سال2018

بودجه دفاعی چین با افزایش 7.5 درصدی نسبت به سال 2018 به حدود 178 میلیارد دلار رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بودجه دفاعی چین در سال 2019 میلادی 7.5 درصد در مقایسه با  سال 2018 افزایش خواهد یافت.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، این آمار امروز سه‌شنبه در گزارش بودجه در جریان نشست سالانه پارلمانی مطرح شد. این اطلاعات حاکی از این است که رشد در این زمینه در مقایسه با سال گذشته کند‌تر شده است اما همچنان فراتر از هدف رشد اقتصادی است.

در این گزارش آمده که هزینه‌های دفاعی 1.19 تریلیون یوان معادل (177.49 میلیارد دلار) اعلام شده است که در راستای دیدگاه جهانی  پیشبرد راهبرد چین است. رشد اقتصادی موردنظر چین در سال جاری 6.0 تا 6.5 درصد اعلام شده است.

«لی که چیانگ» نخست‌وزیر چین در این مورد  به پارلمان گفت: «ما راهبرد نظامی را برای دوره‌ای جدید اجرایی خواهیم کرد. دوره‌ای که در آن تقویت آموزش‌های نظامی تحت شرایط جنگی و حمایت قاطع از تمامیت، امنیت و توسعه منافع چین در دستور کار قرار دارد.»

وی افزود: «ما راهبرد همگرایی مدنی- نظامی را اجرایی می‌کنیم و فعالیت‌ها برای نوآوری در زمینه امور دفاعی  که وابسته به علم و فناوری است را شدت خواهیم داد.»

یکی از سخنگویان دولت چین هم دیروز (دوشنبه) گفت که چین هزینه‌های خود را در قالبی معقول و مناسب افزایش خواهد داد تا امنیت ملی و اصلاحات نظامی را تامین کند.