۰ نفر

رایزنی ظریف و همتای عراقی درباره سفر روحانی به بغداد

۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۱۵
کد خبر: 339135
رایزنی ظریف و همتای عراقی درباره سفر روحانی به بغداد

وزیران امور خارجه ایران و عراق امروز (شنبه) در گفت‌‌وگویی تلفنی درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه به ویژه سفر قریب الوقوع حسن روحانی به بغداد رایزنی کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدجواد ظریف و محمدعلی الحکیم وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق امروز (شنبه) در گفت‌‌وگویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه به ویژه سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق رایزنی و تبادل نظر کردند.

حسن روحانی قرار است به زودی به بغداد سفر کند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که اواخر دی ماه سالجاری سفری پنج روزه به عراق داشت، از سفر رئیس جمهوری کشورمان به بغداد در 20 اسفند ماه خبر داد و گفت: این سفر به دعوت رسمی طرف عراقی و در پاسخ به سفر مقامات این کشور به تهران انجام خواهد شد.

وزیر خارجه ایران در سفرش به عراق به بغداد، اربیل، سلیمانیه، نجف و کربلا سفر کرد. وی ضمن دیدار با مقامات عراقی در بغداد با مقامات اقلیم کردستان عراق نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران افزود: در این سفر و در دیدارهایی که با مسئولان عراقی انجام می شود، زمینه‌های گسترش بیش از پیش روابط بین دو کشور دوست و برادر، ایران و عراق بررسی و پیگیری می‌شود.

سفر روحانی به عراق اولین سفر وی در دوران ریاست جمهوریش در دولت‌های یازدهم و دوازدهم است.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران نیز در هفته‌ای که گذشت به منظور برگزاری سومین دور گفت‌وگوی سیاسی ایران و عراق به بغداد سفر کرد. 

وزیر امور خارجه ایران همچنین امروز با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تلفنی گفت‌وگو کرد.